Hallo Leden,

Ik zit in een CMS, vervolgens schakel ik over naar de optie embeded HTML.

Dan plak ik de volgende code erin:

<pre><code><?php echo 'Welkom!'; ?></code></pre>

Na het opslaan blijf ik alleen nog met

<pre> </pre> over.

Iemand hier een handig trucje voor?
Thomas van den Heuvel op 10/03/2016 15:41:23

op het forum van nibble staat iets over een Google Code Prettify plugin.

2 minuten googlen :/.

EDIT: mogelijk werkt bovenstaande niet meer, maar er zijn dus mogelijkheden. Of je schrijft je eigen plugin. Of je Googled even verder.

Tnx, ik had deze inderdaad ook gevonden. Helaas niet meer volledig.

Toevoeging op 10/03/2016 15:47:45:

- Ariën - op 10/03/2016 15:43:18

Met htmlentities kan je de string zelf omvormen tot een string met onschadelijke entities.
Een mooi hulptooltje vind je hier: https://www.functions-online.com/htmlentities.html

Let er wel op dat deze standaard UTF-8 gebruikt.

[quote="Jan de Laet op 10/03/2016 15:41:16"]
Moet je niet gewoon dit in de embedded HTML zetten:

<pre>Welkom!</pre>

Ik denk dat hij de PHP-code wilt tonen, uiteraard ongeparsed ;-).
[/quote]

Ik wil inderdaad ongeparsed de PHP tonen. Het PRE blokje is wel te zien met inhoud en het lijkt erop dat de editor het automatisch unparsed, omdat de code gewoon getoond word?

Bedankt voor je link ik ga even kijken of ik daar wat mee kan.
@Ariën Dat klopt. Ik zou trouwens htmlspecialchars() gebruiken, omdat htmlentities() ook niet heel erg praktisch is (problemen in XML et cetera).

Maar htmlspecialchars() pas je dus toe op datgene wat je weer gaat geven (escape on ouptut), niet op het moment dat deze informatie de database ingaat (escape on input).

Lees mijn edit van mijn eerste reactie op jouw vraag. Het is veiliger om er vanuit te gaan dat informatie nog niet ge-escaped is dan dit wel te doen. En het is onpraktisch om door die &lt; &gt; zut heen te spitten, te meer als je die veelvuldig gebruikt in je code snippet(s). Dan heb je toch veel liever dat die fatsoenlijk te lezen is?

Een plugin of extern stuk functionaliteit zou deze content moeten "knippen en plakken" in de gewenste vorm, daar zou je zelf verder geen moeite voor hoeven te doen.
"Lees mijn edit van mijn eerste reactie op jouw vraag. Het is veiliger om er vanuit te gaan dat informatie nog niet ge-escaped is dan dit wel te doen. En het is onpraktisch om door die &lt; &gt; zut heen te spitten, te meer als je die veelvuldig gebruik in je code snippet. Dan heb je toch veel liever dat die fatsoenlijk te lezen is?"

Precies. Ik wil graag gewoon de code kunnen typen, want als het bij het wijzigen omgezet word en alle XML getoond wordt is het een wirwar.

Ik zou dus even moeten kijken of ik de TinyCME editor zo kan met bijv. een plugin om dit goed weer te geven.
Tnx Thomas, ga het doornemen.

Dit is de demopage:

http://demo.nibbleblog.com/

Als je naar onderscrollt zie je dat ze het daar ook ungeparsed laten zien, klopt dat?
Het lijkt er op dat zij gewoon een pre-formatted tekstblok gebruiken voor code, aangevuld met een <code> tag.

Mogelijk worden codeblokken al out-of-the-box ondersteund.

Probeer voor je codeblokken gewoon eens het "preformatted" format, bekijk in de backend van de demo hoe ze dat daar doen.

De documentatie is niet erg duidelijk over het gebruik :/.

Reageren