Hey allemaal,

In een ver verleden heb ik er al eens naar gevraagd, maar ik ben benieuwd naar actuele ervaringen met PSP's. Ik zoek in ieder geval een PSP waarvan de PHP code makkelijk implementeerbaar is via een API, en daarnaast zoek ik ook een "relaxed" bedrijf waar ze je nog echt helpen indien dat nodig is. Waar ze je bijv. niet uitsluitend doorverwijzen (lees: afwimpelen) naar de website, maar ook gewoon doorschakelen met een programmeur indien dat nodig is. Heeft iemand een goede (of misschien juist wel hele slechte) ervaring met een PSP?

[offtopic]
Mocht iemand toevallig wat tijd hebben, zou ik het ook heel leuk vinden om een stukje code te kunnen zien van hoe een betaling in z'n werk gaat met de API van jouw favoriete PSP.
[/offtopic]
@Thomas

Net wat je wilt.
Ik ken ook mensen die de dev/test omgeving naar dezelfde domain name laten luisteren en steeds in /etc/hosts het ipadres aanpassen.

In elk geval geldt voor beide benaderingen:
Zorg dat alle vars in een blok staan.
En dus niet een config file van 312 regels waarbij voor het live gaan op regel 3, 25, 94 en 95 een setting moet veranderen.
Want dan vergeet je er zeker een keer eentje.
Veel goede ervaringen met Mollie, snelle en goede service, makkelijke API en geen verborgen en maandelijkse kosten. Oja, ik ben er toevallig ook werkzaam :p, maar dat terzijde

@Ward Mollie is sinds 1 maart ook €0,29 voor iDEAL ;)

>> Oja, ik ben er toevallig ook werkzaam :p

Als programmeur? Je snapt wel dat ik je nu dan even met wat vragen ga bombarderen :-)))

1. Hoe werkt het met uitbetalingen bij Mollie? Kan je bijv. met 1 druk op de knop laten uitbetalen, en zo ja zijn daar kosten aan verbonden?

2. Als je PayPal wil aanbieden, moet je dan een PayPal account hebben of loopt dat ook via Mollie?

3. Zou je wellicht een voorbeeldcode van een betaalpagina kunnen geven? Dus hoe dat werkt met de API? Stel iemand heeft voor 30 euro aan producten in z'n winkelmandje liggen. Hoe ziet de betaalpagina er qua code dan uit?

Alvast bedankt voor de antwoorden :-)
Niet als programmeur nee, werk er op de Support ;)

1. Uitbetalen gebeurt in batches, en snelste mogelijkheid is elke werkdag. Dus vandaag iDEAL betaling ontvangen is morgen op je rekening. Je kunt zelf de uitbetaalfrequentie aanpassen, allemaal gratis.

2. Voor PayPal heb je zelf een zakelijk PayPal account nodig, Mollie verzorgt enkel de technische koppeling. Uitbetalingen worden ook door PayPal gedaan.

3. Veel info staat op de Mollie website, ook qua code, in de API documentatie. Bijv. voor het aanmaken van een betaling: https://www.mollie.com/nl/docs/reference/payments/create

Voorbeelden kun je op de GitHub vinden: https://github.com/mollie/mollie-api-php/tree/master/examples

Let wel op dat je ingeschreven moet zijn bij de KvK en een zakelijke rekening moet hebben.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag ;)
>> Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag ;)

Oké, thanks ;-) Voor nu even niet, maar handig om te weten dat hier iemand is die me uit de brand kan helpen als ik voor Mollie kies :-)

Maar als ik het goed begrijp ... als ik Mollie bel, kan ik jou dus aan de telefoon krijgen? En hoe is de (telefonische) support bij Mollie? Altijd voldoende mensen aanwezig om de telefoon aan te nemen?
Je kunt mij idd aan de telefoon krijgen, ik ben degene met de technische kennis :p
Maar er zijn nog 6 support collega's die je kunnen helpen. Geen keuzemenu en lang wachten, meteen iemand aan de telefoon.
Allright, good to know ;-)
Oja, ook goed om te weten. Alles is online aan te vragen en in te vullen. Geen gedoe met papieren en per post. Alles digitaal, veel gewoon zelf te regelen.
Onze developers zijn ook druk bezig met een nieuw dashboard, waarvan de 2e beta al online is. Dit ziet er strak uit en is responsive.
Schiet me nog iets te binnen ... kun je ook in plaats van iedere xxx dagen uit te betalen het geld laten staan, en vervolgens op iedere willekeurig moment handmatig (met een druk op de knop) uit laten betalen? Of kan dat niet?

>> Uitbetalen gebeurt in batches

Wat bedoel je precies hiermee eigenlijk?
Je kunt uitbetalingen wel pauzeren idd, of bij een X bedrag het pas laten uitbetalen. Je kunt daarna de uitbetalingen weer activeren en wordt dan op het eerstvolgende moment uitbetaald. Niet echt met een druk op knop, dat je op "Nu uitbetalen" klikt ofzo.

Alle betalingen worden samengevoegd en overgemaakt als 1 bedrag. De kosten worden hier ook meteen vanaf gehaald.

Reageren