Hoelang iemand ingelogd blijft kan je niet weten, want als de cookie aan is gemaakt dan wild at niet zeggen dat hij al die tijd aanwezig op de site zal zijn. Je kan wel bij een inlog de huidige tijd opslaan, en daarna bij elke view op de site het verschil berekenen (opslaan in een sessie, bijv.).
Zodra het laatste bezoek ouder is dan 5 minuten geleden, dan kan je ervan uitgaan dat diegene niet meer actief is, en dan kan je bij een volgende hit weer verder tellen.
Hoelang iemand ingelogd blijft kan je niet weten, want als de cookie aan is gemaakt dan wild at niet zeggen dat hij al die tijd aanwezig op de site zal zijn. Je kan wel bij een inlog de huidige tijd opslaan, en daarna bij elke view op de site het verschil berekenen (opslaan in een sessie, bijv.).
Zodra het laatste bezoek ouder is dan 5 minuten geleden, dan kan je ervan uitgaan dat diegene niet meer actief is, en dan kan je bij een volgende hit weer verder tellen.
Als ik dan maar in ieder geval kan zien wie er is ingelogd.
Aan de buitenkant kunnen we als het goed is niet zien hoe deze verder werkt.
Om informatie zoals het bijhouden hoe lang iemand is ingelogd op te slaan zal hiertoe waarschijnlijk extra functionaliteit in dat systeem geïntegreerd moeten worden.
En om dat te kunnen doen moet je weten hoe dat systeem werkt.
Aan de buitenkant kunnen we als het goed is niet zien hoe deze verder werkt.
Om informatie zoals het bijhouden hoe lang iemand is ingelogd op te slaan zal hiertoe waarschijnlijk extra functionaliteit in dat systeem geïntegreerd moeten worden.
En om dat te kunnen doen moet je weten hoe dat systeem werkt.
Bedankt voor je reactie, ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd, dus ben ik er nog niet uit hoe die precies te maken.
Ik heb enkele jaren terug met dreamweaver een koppeling vanaf de site met een database op de server bij de aanbieder van de site www.ambicius.nl
Groeten Jan
[quote="Jan van der Veeken op 03/05/2016 11:47:22"]
ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd
Cookies zijn door de bezoekers zelf te veranderen.
Dus dat lijkt mij geen goed idee.
[/quote]
Het ligt eraan wat je in de cookie opslaat. Als het een user-ID is, dan ben je onveilig bezig. Als het nou een random hash is, is het een ander veiliger verhaal.
Verder kan je zonder cookies ook niet iemand ingelogd houden ;-)