Voor een spel die ik aan het maken ben moet er uitleg komen hoe je het spel speelt bij de eerste login.
Wel heb ik de tijd van de aanmelding in mijn database zitten, als dat kan helpen.
Je geeft het antwoord al deels. Ik neem aan dat die tijd nog leeg is bij de eerste aanmelding.
Dan kan je daarmee kijken of iemand voor de eerste keer inlogt.
Met de tijd van aanmelding ben je denk ik niet geholpen.
Met de "laatste login tijd" zou je het wel kunnen regelen zoals Aar al aangeeft mits je die bij de registratie op NULL laat staan. Hij moet dan ook wel NULLABLE zijn.
Een ander alternatief is er een andere kolom voor aan te maken waarin je een TRUE of een cijfer 1 wegschrijft als de gebruiker de uitleg gezien heeft.
Sorry als ik het niet duidelijk heb gezegt maar dat is als diegene z'n account heeft aangemaakt en dan wordt die tijd opgeslagen. Het liefste zie ik een tutorial om er zelf verder te bewerken
[size=xsmall]Toevoeging op 03/05/2016 19:24:52:[/size]
Frank Nietbelangrijk op 03/05/2016 19:21:42
Een ander alternatief is er een andere kolom voor aan te maken waarin je een TRUE of een cijfer 1 wegschrijft als de gebruiker de uitleg gezien heeft.
[size=xsmall]Toevoeging op 03/05/2016 19:39:03:[/size]
ALTER TABLE `users` ADD `showed_rules` INT(1) NULL DEFAULT NULL AFTER `last_column`;
users: de naam van je users tabel
showed_rules: de naam van je nieuwe kolom
last_column: de naam van de laatste kolom in je tabel zodat de nieuwe kolom helemaal achterin komt te staan.
Daarna kun je checken of de spelregels al gelezen zijn met:
SELECT showed_rules FROM users WHERE user_id=123
en dan direct je user een update geven dat hij de uitleg gezien heeft:
[size=xsmall]Toevoeging op 03/05/2016 20:03:50:[/size]
Opsich geeft een gebruiker na het lezen van de spelregels in een formuliertje aan of hij akkoord gaat met de voorwaarden. Op dat moment voer je de UPDATE-query uit.