Hallo,
Ik wil graag in mijn website een browserherkenning: if ie < ie10, en als dat zo is, de melding dat er een verouderde onveilige browser gebruikt wordt die geupdate moet.
Ik heb gezocht, maar vind geen up-to-date oplossing.
Heeft iemand een idee.
Opsich vind ik dergelijke informatiebalkjes wel terecht. Je geeft mogelijk ook direct aan dat je site niet meer ontwikkeld wordt voor die browser. Dus de gebruikers weten dat ze bij missende voorzieningen op je site niet hoeven te klagen.
Zorg wel voor een wegklik-mogelijkheid met een cookie voor langere duur.
?
Onbekende gebruiker
08-05-2016 20:23
gewijzigd op 08-05-2016 20:24
Wat je wilt is logisch onmogelijk in PHP, omdat PHP niet kan weten met welke browser het communiceert, er wordt alleen volgens protocol gecommuniceerd. Helaas heb je ook aan de User Agent string niets, omdat browsers die vrij kunnen invullen en ze geven zich daarmee nog eens uit voor een andere browser. Zelfs Internet Explorer!
(vb. http://www.geek.com/microsoft/internet-explorer-11-will-pretend-its-firefox-1543903)
Ik ga proberen om het iets duidelijker te vertellen.
PHP-code wordt uitgevoerd op de webserver, deze heeft werkelijk geen idee welke browser er draait op jouw lokale PC, dat zal de server ook werkelijk biet zijn aangezien er genormaliseerde code naar de lokale PC wordt gestuurd, er van uitgaande dat deze lokale PC (dus de webbrowser)deze code op de juiste manier verwerkt.