Hallo,

Bij transip heb ik domeinnamen die ik wil doorsturen naar mijn huidige website bij pcextreme.
Nou heb ik de DNS instellingen bij transip verandert naar die van pcextreme, maar naar ruim een dag werkte het nog niet.
Ik heb een ticket aangemaakt bij pcextreme en kreeg als antwoord dat het niet mogelijk is. Dat ik het domein moet verhuizen of een pakket moet nemen bij pcextreme met dat domein. Dat laatste snap ik niet helemaal wat ze daarmee bedoelen, want hoezo kan dat wel?

Nou mijn vraag wat jullie ervaringen hiermee zijn, want ik was in de veronderstelling dat dit gewoon mogelijk was.

BVD mvg Michael
@Ivo: waar lees jij dat hij Plesk gebruikt?

Maar goed, als hij z'n domeinnaam geeft dan kunnen we mogelijk wat meer zeggen. Het is nu een beetje gokken.
@Elmar, je kunt bij PCExtreme een domein afnemen en deze kun je dan inderdaad koppelen met je pakket. Dit gaat alleen over domeinnamen die dus al bij hun zijn afgenomen. Zo heb ik mijn pakket+domein in 2006 bij hun afgesloten en later nog een domein erbij genomen die naar het zelfde domein doorlinkt (En vervolgens met htaccess naar een subdomein)

@Ivo, geldt inderdaad voor domeinnamen die bij hun zijn afgenomen.
Via SSH zit ik alleen in mijn 'home' directory en vervolgens volgens mij alleen naar mijn htdocs en backups etc. Zou ik wanneer ik thuis ben eens moeten kijken of ik in de apache map kan komen.
PCExtreme gebruikt een soort van eigen gefabriceerde cp, dus geen Plesk o.i.d.

@Ozzie, gelieve niet te kopiƫren, verspreiden om dit forum, maar ik wil *** en *** doorsturen naar ***. Ik heb intussen de DNS settings alweer terug gezet, maar kan deze weer even aanpassen dan is ie na een dag weer doorgevoerd.
>> maar ik wil b***.link en b***.nl doorsturen naar t***.com

Je kan de links weer weghalen uit het vorige bericht.

Ik snap even niet wat je nu wilt. Je wilt 2 domeinnamen doorlinken naar een andere domeinnaam? Dat lijkt iets anders te zijn dan wat je eerder gezegd hebt. Leg graag even uit wat je precies wilt.
Je kan bij Transip de TTL op 500 zetten, dan is het sneller doorgevoerd

[size=xsmall]Toevoeging op 12/05/2016 17:47:39:[/size]

Ozzie PHP op 12/05/2016 17:44:14

Ik snap even niet wat je nu wilt. Je wilt 2 domeinnamen doorlinken naar een andere domeinnaam?

Hij zei toch echt ;-) :
"Bij transip heb ik domeinnamen die ik wil doorsturen naar mijn huidige website bij pcextreme."

het makkelijkste:
Ik denk dat je toch even moet proberen via SSH een domein toe te voegen....
zet vervolgens een forward in een index.php bestand of zo.

Je kan ook een pointer aanmaken, die je aan de huidige domein hangt, maar hoe dit moet via ssh, onbekend voor mij
@Ozzie
de 2 domeinen bij transip hebben geen hosting dus die wil ik doorsturen naar mijn domein bij extreme waarbij ik wel een hosting heb
Michael,

Wat OZzie bedoelt is:

Wil je 3 domeinnamen aan kunnen roepen en 1 en dezelfde website weergeven?

of wil je 3 domeinnamen hebben met 3 verschillende websites er op?
Ik denk dat ie 3 domeinnamen wil met allemaal dezelfde inhoud, maar volgens mij kan dat niet.

Je kunt wel die 2 domeinnamen bij transip 'redirecten' naar de domeinnaam bij pcextreme. Dan typ je dus in de browser www.b****.nl in en dan wordt je geforward naar www.t.....com Is dat wat je wilt?
"Ik denk dat ie 3 domeinnamen wil met allemaal dezelfde inhoud, maar volgens mij kan dat niet."
Dit is mogelijk :)

"Je kunt wel die 2 domeinnamen bij transip 'redirecten' naar de domeinnaam bij pcextreme. Dan typ je dus in de browser www.b****.nl in en dan wordt je geforward naar www.t.....com Is dat wat je wilt?"

Lijkt mij het meest simpele en snelste te organiseren ;-)
@Elmar, ik heb de TTL op 1 uur gezet, maar is nog niet doorgevoerd. Volgens mij staat dit daar los van. Dus toch even 24 uur wachten.
Ik wil de 2 domeinen bij Transip gewoon doorsturen of linken aan het andere adres waar wel een website op staat. Het mooiste is gewoon dat je het domein van de een kan koppelen aan een subdomein van de ander, maar een redirect zou ook al mooi zijn, maar dan kan ik 'm zeker niet opvangen met htaccess en naar een subdomein verwijzen.

Als ik thuis ben zal ik nog even wat dingen opzoeken wat er mogelijk is met SSH, domein toevoegen, pointers en de link van Ozzie even doornemen.

Reageren