Met dit script probeer ik afbeeldingen te downloaden, maar als ik ze open, krijg ik een foutmelding en worden ze niet weergegeven. Ik krijg alleen de melding "Dit bestand kan niet worden geopend.".
Het is overigens aan te bevelen om niet direct op de inhoud van $_GET['bestand'] te vertrouwen, het is in deze opzet een koud kunstje om ieder gewenst bestand op je systeem op te vragen. Bijvoorbeeld de inhoud van index.php, welke weer verwijst naar configuraties e.d.
Het is overigens aan te bevelen om niet direct op de inhoud van $_GET['bestand'] te vertrouwen, het is in deze opzet een koud kunstje om ieder gewenst bestand op je systeem op te vragen. Bijvoorbeeld de inhoud van index.php, welke weer verwijst naar configuraties e.d.
zet je error reporting eens aan en haal de headers weg, wat krijg je dan?
Warning: fpassthru() expects parameter 1 to be resource, string given in /home/blablabla/domains/mijndomein.nl/public_html/upload/download.php on line 4
Ik neem aan, dat het gaat om dit stukje : '/opslag/'
En dat is niet relevant. De content disposition mag zelfs geen mapnamen hebben. Doe dit eens:
<?php
header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Type: application/octet-stream');
header('Content-Length: ' . filesize(__DIR__ .'/opslag/'.$_GET['bestand']));
header('Content-Type: image/png');
header("Content-Disposition: attachment; filename=".$_GET['bestand']);
readfile(__DIR__ . '/opslag/' . $_GET['bestand']);
?>
Ik denk, dat het toch op één of ander manier corrupt wordt.
Er komt nu wel data in het bestand te staan als ik het open, maar ik blijf de melding krijgen, dat het bestand niet geopend kan worden in de windows 10 app -> Foto's.