Ik heb apache2 die draait op een Pi raspbian Jessie.
Mijn log files in /var/log blijven heel klein.
Het begon ermee dat ik een hele grote logfile had, die was zo groot dat hij niet kon laden. Ik weet niet meer precies wat ik toen gedaan heb maar wel dat ik alle .gz files eraf heb gehaald en die grote file ook denk ik. Ik denk dat ik apache had moeten stopzetten (tsja achteraf).

Ik was het alweer vergeten maar nu blijven mijn log files opeens heel klein. Soms maar een paar regeltjes en dan wordt er alweer een nieuwe logfile.1 aangemaakt.
Ik heb geen idee wat ik nu kan doen...
@Dennis deze was nog niet vermeld haha. Het is een mogelijkheid, had ik nog aan gedacht. Waarschijnlijk omdat ik logrotaties centraal houd :p
Ben van Velzen op 13/06/2016 19:26:12

@Dennis deze was nog niet vermeld haha. Het is een mogelijkheid, had ik nog aan gedacht. Waarschijnlijk omdat ik logrotaties centraal houd :p

haha ja idd, je kan ook max en min filesize instellen enz
tis alleen altijd moeilijk te achterhalen wat n gebruiker gedaan heeft.
Heb zo n keer op werk iemand gehad, die was in ene zijn hele mail account kwijt op zn macbook.
Hij wist niet meer wat ie gedaan had om x tijd van de dag, (zag in de log dat ie database nie kon vinden)
ja jammer maar helaas opnieuw ingesteld (wel alles kwijt natuurlijk) 1.5 uur later
jaaa ik weet het al, heb mn Documents folder opgeruimt ????

Dus als de poster ff terug in de tijd gaat, kan ie misschien vertellen wat ie allemaal aan instellingen heeft aangepast :) misschien kunnen we dan iets betekenen of vindt ie het zelf al uit
dank allemaal voor het meedenken
ik weet het echt niet meer wat ik heb gedaan, ik herinner me niet dat ik in conf files heb zitten rommelen, de klok loopt goed

misschien dijen de logs vanzelf wel weer uit?
ik snap niet goed waarom er al bij 10 regels een nieuwe wordt aangemaakt maar misschien is dat wel normaal

ik kijk t wel ff aan hoe het er over een week uitziet

Reageren