Ik weet niet goed waar deze vraag hoort dus ik zet ém ff hier neer.

Is het mogelijk om een rij uit een tabel te printen van een php-pagina naar je mailprogramma dmv een extra kolom in de tabel waar op elke rij een printbutton staat ?

En zo ja, hoe pak je dat aan?
Nee, aangezien je mailprogramma niet luistert naar PHP-pagina's.
Dat zou wat zijn.

Wat je wil kan doen is een email gaan versturen waarin standaard al wat informatie staat.
Probeer maar eens: <a href="mailto:[email protected]?subject=Dit%20is%20een%20onderwerp&message=Tekst520hier">

Je zou dus een php-pagina kunnen maken die:
1 het id van je printknop pakt
2 de juiste rij uit de database maakt
3 een header geeft naar location="mailto:jezelf@....
4 een ?message=hier%20de%20tekst

Je emailprogramma (kan ook via Gmail oid) opent de mail met inhoud.

echo "<td><A HREF='mailto:?BODY=Naam%3A%0D%0A&$row["Naam"]'>" ."@"."</A></td>";

dat is precies wat ik bedoel maar het lukt me niet om $row["Naam"] in die link te verwerken

en alle rijen staan opeens naast elkaar ipv onder elkaar
Probeer eens:

echo "<td><A HREF='mailto:?BODY=Naam%3A%0D%0A'.urlencode($row["Naam"]).'>" ."@"."</A></td>";	

Ik heb 2 dingen gewijzigd: ik haal $row["Naam"] buiten de enkele quotes en vooeg urleencode toe om speciale tekens te vervangen die evt in $row["Naam"] voorkomen.
En vergeet niet een waarde achter mailto te zetten. En waarschijnlijk ook een subject op te nemen.
Waarom zou je daar stoppen met de automatisering? Kun je het mailtje niet meteen versturen met behulp van PHP, mogelijk met tussenkomst van een klein formulier om extra informatie in te vullen? Waarom een link naar een extern mailprogramma (wat iemand mogelijk helemaal niet heeft geïnstalleerd)?
Jan de Laet op 15/06/2016 10:32:29

Probeer eens:

echo "<td><A HREF='mailto:?BODY=Naam%3A%0D%0A'.urlencode($row["Naam"]).'>" ."@"."</A></td>";	

zo gaat het niet (rood kruis foutmelding), zo wel:
echo "<td><A HREF='mailto:?BODY=Naam%3A%0D%0A'.'".urlencode($row["Naam"])."'>"."@"."</A></td>";  

althans, ik krijg dan geen foutmelding
alleen het werkt niet want er staat alleen Naam:

[size=xsmall]Toevoeging op 15/06/2016 20:14:58:[/size]

[quote="Thomas van den Heuvel op 15/06/2016 13:29:37"]
Waarom zou je daar stoppen met de automatisering? Kun je het mailtje niet meteen versturen met behulp van PHP?

Dat zou mooi zijn maar de mailadressen waar dat mailtje naartoe moeten verschillen.
En heb je daarvoor een mailserver nodig?

Je quote in je post klopt niet ;-)

Heb je wat meer relevante code? En hoe ziet je HTML-code er uit op dit punt?
En ja, je hebt verbinding met een mailserver nodig als je het wilt automatiseren. Dit kan ook een mailserver van je provider/webhosting zijn, of zelfs die van je Gmail. Mijn voorkeur gaat uit naar phpMailer i.p.v. de standaard [php]mail[/php] functie van PHP.
Natturlijk gaf mijn probeersel een fout, had wat ' en " door elkaar gehaald. Sorry

echo "<td><A HREF='mailto:?BODY=Naam%3A%0D%0A".urlencode($row["Naam"]).">" ."@"."</A></td>";
Ik kom steeds dichterbij het gewenste eindresultaat:)
Deze link
echo "<td><A HREF='mailto:gebruiker%40provider%2Enl?SUBJECT=Reactie&?BODY=Naam%3A".urlencode($row["Naam"])."'>"."@"."</A></td>";  
ziet er correct uit in de statusbalk (daar zie ik Naam: Pietje)

alleen de body van de mail blijft nog steeds leeg?
? voor BODY weghalen
dank, dat was t. (dat vraagteken was wel het laatste waar ik aan dacht, kzat de hele tijd met die kommas te rommelen)

ik ga hier even mee verder stoeien

Reageren