Er zijn vele verschillende applicaties die trucks met je database kunnen uithalen. "updaten" is hierbij wel een breed begrip. Wellicht kun je uitleggen wat je wilt gaan doen?
De website gaat over het aanbieden van reizen (php) Af en toe komen er promo's die tijdelijk zijn, bv last-minute. In de db heb ik daarvoor een kolom gemaakt PROMOS waar ik dan bij de betreffende reis de kolom PROMOS in vul met de last minute. Ik doe dat door naar phpMyAdmin te gaan en daar het corresponderende vak in te vullen met de tekst. Ik vraag me dus af of dat de juiste handelswijze is.
Je gegevens binnen phpmyadmin invoeren is natuurlijk wel erg basic. Het is een geweldige tool maar tevens ook een hele gevaarlijke omdat je bijvoorbeeld met een klik een hele database kunt verwijderen. Niet ideaal dus. Een mogelijke oplossing is een admin deel te maken op je website waarin alleen administrators kunnen inloggen alwaar je aanbiedingen kunt toevoegen, wijzigen, bekijken of verwijderen. (CRUD)
Tevens zijn er vaak API koppelingen mogelijk tussen (reis)aanbieders en affiliate partners waarmee alles automatisch bijgewerkt wordt.
Inderdaad gevaarlijk, daarom ook mijn vraag. Een admin gedeelte, daaronder versta ik dus een pagina die ik open met mijn wachtwoord, maar dan kan toch iedereen die pagina zien.
Nee hoor Je kunt PHP pagina's afschermen voor anonieme (lees niet ingelogde) gebruikers. Je zou dan moeten beginnen jezelf te verdiepen in een login-systeem. Een login-systeem doet niets anders dan username/mailadres en wachtwoord checken en wanneer deze juist is een variabele in de sessie plaatsen. Op de beveiligde pagina's wordt gecontroleerd of de variabele inderdaad in de sessie aanwezig/geldig is en zo niet dan wordt de gebruiker doorgestuurd naar de login pagina.
Het klinkt alsof er geen aparte backends zijn voor medewerkers, en dat je daarom maar (noodgedwongen?) gebruik maakt van een database-beheertool. Dit lijkt mij... suboptimaal.
phpMyAdmin is weliswaar een krachtige tool, maar uitsluitend bedoeld voor ontwikkelaars van websites om volledige databases mee te beheren en te onderhouden. Het gebruik is alleen aanbevolen voor onderhouds- of testdoeleinden. Niet om á la minuut een nieuwsbericht of iets dergelijks aan te maken. Je kan immers ook je database ermee slopen.
Het beheer van de items die voor een website in de database staan dienen vanuit de website zelf te worden geregeld via een 'backend'.