Weet iemand hoe je verbinding kan maken met een tijdserver, bv. time.nist.gov, of hoe ik in Windows 2000 SP 4 kan instellen dat mijn klok automatisch aangepast wordt aan de atoomtijd?

Op die manier wil ik mijn computertijd laten synchroniseren zonder dat ik een speciaal programma hoef op te starten en moet pingen.
En het kan natuurlijk ook leuk zijn op een website :)
Ik meende dat dat je dat gewoon bij de klok kon instellen. Maar het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst een win2k computer heb aangeraakt.
Atomic clock gebruikte ik eerst ook, maar kan nu geen verbinding meer maken met de tijdservers.

Maar ik geloof dat ik de oplossing al gevonden heb. Beetje klooien met het register en de knowledge base van Windows doorspitten.

Geïnteresseerden: zoek op 'W32time' ;)
zoek maar in Google op "time synchronizer" en vergeet de dubbele aanhalingstekens niet. Dan vind je een progje dat bij het opstarten van de comp je klok synchroniseert met een timeserver.
[offtopic]Gooi windows op zij en gebruik Linux / MAC die hebben die dingen standaard [/offtopic]
[offtopic]Tja maar linux/mac werkt weer anders :P [/offtopic]
lol
@Eris: Linux draai ik al (dual boot machientje hier), maar zit toch nog wel vaak in Windows te gamen. Vandaar.

@Han: Ik draai Windows 2000 SP 4, die heeft die optie niet om te synchroniseren. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn door het aanpassen van de registerwaarden.

@Jan Koehoorn: Ik wilde het eigenlijk zonder programmaatje doen, omdat al die programma's in het geheugen laden de opstarttijd van mijn pc niet ten goede komt.
Je zoekt een NTP (Network Time Protocol) client.
Zoiets was ik idd ook al tegengekomen, maar het is vrij ingewikkeld allemaal :\

Maar kan je die servers ook makkelijk in PHP gebruiken, of moet je dan ook eerst met het SNTP protocol gaan klieren?

Reageren