Hallo mede php'ers,
Ik probeer al een lange tijd een php te maken voor levensverwachting maar het lukt niet.
Heeft iemand een php van levensverwachting voor mij zodat ik mijn project kan voltooien?
Alvast bedankt J.
Je gebruikt <select name="roken" id="select"> voor alle keuzelijsten, maar niet alle keuzen zijn antwoorden op de vraag "roken". Maak name en id beide uniek in elke select.
Oh klopt inderdaad dat had ik al aangepast dat was de oude versie
Ik zelf even een opzetje geven. Gezien het een opdracht is houd ik het bij een opzetje en mag je de rest proberen af te maken. Ik denk dat het niet zo heel lastig meer zal zijn.

- Allereerst kijken we of het formulier verstuurd is via POST, zo voorkomen we dat je $_POST-waarden probeert op te vragen, terwijl ze nog niet eens bestaan en dan Notice-meldingen met 'Undefined index' geven.
- Zodra het formulier met succes via de POST-methode verstuurd is is, dan controleren we of alle velden ingevuld zijn. Dit doen we met isset().
- Als er aan die validatie is voldaan, dan moeten we controleren of de leeftijd goed in ingevuld. Dit moet tussen bepaalde waardes liggen. Bijv. 18 en 130.
-Dan begint het rekenwerk. Je hebt dan in $_POST['leeftijd'] de leeftijd staan, die je per veld een deel van de leeftijd erbij optelt of aftrekt.

<?php
// Hier controleren we of het formulier verstuurd is via de POST-methode
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
	// vanaf dit punt controleren we of de velden zijn ingevoerd.
	if(isset($_POST['leeftijd'],$_POST['roken'],$_POST['alcohol'],$_POST['bmi'],$_POST['opleiding']$_POST['woonplaats'])) {
		// de waardes bestaan. Doe hier een controle op de leeftijd. Als deze tussen de 18 en 130 ligt, dan kan je aan de hand van $_POST['leeftijd'] steeds een deel van de leeftijd optellen of aftrekken per ingevuld antwoord.
	} else {
		// één of meerdere waardes zijn niet geplaatst
	}
}
?>

Reageren