Hallo ik probeer om 2 sql acties uit te voeren in 1 query
INSERT INTO Tickets (Minecraftnaam, Showid) VALUES ('TheIndra', '1')

en
UPDATE Shows SET Gekocht = '1' WHERE id='2'

Daarvor heb ik al meerdere code geprobeerd, Maar ik krijg steeds een error? Zou iemand mij kunnen helpen met de juiste code?
Je kan ze ook als twee losse queries gebruiken?

Bij voorkeur met een UPDATE CASCADE, zodat je UPDATE-query automatisch wordt uitgevoerd, na je INSERT.

En verder mis ik welke error je krijgt.
- Ariën - op 23/06/2016 00:04:59

Je kan ze ook als twee losse queries gebruiken?

Bij voorkeur met een UPDATE CASCADE, zodat je UPDATE-query automatisch wordt uitgevoerd, na je INSERT.

En verder mis ik welke error je krijgt.

Ik heb deze code geprobeerd

START TRANSACTION;
INSERT INTO Tickets (Minecraftnaam, Showid) VALUES ('TheIndra', '1')
UPDATE Shows SET Gekocht = '1' WHERE id='1'; COMMIT;

En daarbij krijg ik deze error
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INSERT INTO Tickets (Minecraftnaam, Showid) VALUES ('TheIndra', '1') UPDATE Sho' at line 2)

Mijn sql kennis is niet heel goed dus als het kan een example code.
???
- Ariën - op 23/06/2016 00:13:24

???

Ik had een typfout gemaakt er staat nu een goed bericht, Sorry!
er mist een ; na je INSERT-query. En verder moet je jouw MySQL database-type op InnoDB zetten als je transacties en commits wilt gebruiken.
- Ariën - op 23/06/2016 00:18:12

er mist een ; na je INSERT-query. En verder moet je jouw MySQL database-type op InnoDB zetten als je transacties en commits wilt gebruiken.

Is er ook een manier om deze zelfde code zonder transacties & commits uit te voeren.
Ja, de START TRANSACTION; en COMMIT; weglaten, zodat je twee queries overhoudt. Je moet wel goed opletten dat je database consistent blijft.
- Ariën - op 23/06/2016 00:22:49

Ja, de START TRANSACTION; en COMMIT; weglaten, zodat je twee queries overhoudt. Je moet wel goed opletten dat je database consistent blijft.

Als ik die code uitvoer krijg ik ook een error

Code:
INSERT INTO Tickets (Minecraftnaam, Showid) VALUES ('TheIndra', '1');
UPDATE Shows SET Gekocht = '1' WHERE id='1';

Error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'UPDATE Shows SET Gekocht = '1' WHERE id='1'' at line 2)
Je kan standaard maar 1 query per stuk draaien vanuit PHP.
- Ariën - op 23/06/2016 00:26:53

Je kan standaard maar 1 query per stuk draaien vanuit PHP.

Dus dat betekent dat ik twee keer mysqli_query moet gebruiken?

Reageren