Hallo Allemaal,

Ik ben bezig om een startpagina script werkend te krijgen maar blijf met een probleem zitten,
waneeer ik een dochterpagina aanmaak en de pagina wil bezoeken krijg ik telkens deze melding >> The requested URL /page.php was not found on this server.

Ik heb de DSN zo ingesteld Bij: Hostnaam heb ik * Type: CNAME en bij waarde: website.nl staan

nu denk ik zelf dat het aan dit stukje htacces bestand ligt maar weet het niet zeker wie kan mij helpen ik kom er ff niet meer uit.

#Subdomain wildcard

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(.+)\..+\..+$ [NC]
RewriteRule ^([^/\.]+)?$ page.php?page=$1&URL=%1 [L]

Alvast Bedankt,
Kan je die waarde ook zelf aanpassen? Kan je anders het ip van de server waarop je site staat eens invullen?
De waarde zoals op het screenshot kan ik niet aanpassen, wel kan ik hem uitschakelen een een nieuwe aanmaken maar het ip adres van de server heb k niet, ik heb ook geen iedee hoe ik daar aan kan komen
Met een online 'traceroute' tool kan je daar aan komen. Maar als die waarde niet aanpasbaar is, zijn je DNS-instellingen behoorlijk beperkt. Kan je niet enkel een * invoeren als domein? Dat wil ook al eens helpen.
Dat werkt niet zie ik, maar ik vond wel dit in mijn info.php _
SERVER["HTTP_X_ONECOM_FORWARDED_IP"] 92.110.172.152
_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] 92.110.172.152

Is dit mischien iets
Het gaat niet over een subdomein map maar voor een startpagina script die automatisch nieuwe pagina's aanmaak dus niet in elke map een pagina

[size=xsmall]Toevoeging op 03/07/2016 12:12:47:[/size]

Wil lem op 03/07/2016 12:04:32

Het gaat niet over een subdomein map maar voor een startpagina script die automatisch nieuwe pagina's aanmaak dus niet in elke map een pagina bij de installatie beschrijving van het script staat - Zorg er voor dat je * toegevoegd aan je DNS met een CNAME, Waarde @ en zit voor een halve dag TTL op 1min.
- Met deze stap configureer (http://*.domeinnaam.nl) je de wildcard. En kan je gebruik maken van subdomein/dochterpagina’s van het script. maar als ik dat @ invul geef hij fout aan

Wil lem op 03/07/2016 12:04:32

- Met deze stap configureer (http://*.domeinnaam.nl) je de wildcard. En kan je gebruik maken van subdomein/dochterpagina’s van het script. maar als ik dat @ invul geef hij fout aan

Voor zover ik weet is @ een ongeldig teken om als waarde voor CNAME in te vullen, alhoewel het door sommige tools wordt gebruikt als alias voor het hoofddomein.

In jouw geval moet je als waarde dus domeinnaam.nl invullen in plaats van @ (en voor domeinnaam.nl moet je uiteraard je eigen domeinnaam gebruiken ;-) )
Ziet er goed uit. Let op dat je nog wel een A-record hebt voor *.domeinnaam.nl; die moet je eerst weghalen.
Bedankt Willem,
Ik ga even de A record uitzetten en zal kijken of alles werkt

Reageren