Is het mogelijk om tijdens een while loop bij de laatste gegevens die er op worden gehaald de <hr> te verbergen? Zo voorkom ik dat er een streepje bovenaan staat en alleen als afscheiding tussen de opgehaalde gegevens.
Ja, kijk wat voor string er uit de loop komt en knip de laatste <hr> eraf.
Dat kan op allerlei manieren, bijvoorbeeld door met strlen() naar de stringlengte te kijken en vervolgens met substr() de string 4 karakters korter te maken.
Het verschil tussen de code van Thomas en die van mij is dat er onder het laatste resultaat ook geen HR wordt weergegeven toch ? (beetje gek om bij wijze van spreken tegen de footer nog een HR te plaatsen):
Code van mij:
res 1: hr, res 2: hr, laatste res: geen hr
code Thomas:
res 1: hr, res 2: hr, laatste res: hr
Ik weet niet welke van toepassing is maar volgens mij komt het wel goed.
In de uitvoering doet onze code hetzelfde. Het verschil is wanneer de <hr> wordt afgedrukt binnen de loop. In mijn geval gebeurt dat voordat record-data wordt getoond. Ook in mijn versie staat daarom geen <hr> aan het eind. Probeer het maar eens uit.
Vergelijk jouw code:
--- iteratie 1 ---
record 1
hr
--- iteratie 2 ---
record 2
hr
--- iteratie 3 ---
record 3
Met mijn code:
--- iteratie 1 ---
record 1
--- iteratie 2 ---
hr
record 2
--- iteratie 3 ---
hr
record 3
Misschien nog even interessant om te melden is dat een <hr> tegenwoordig (in HTML5) een semantische betekenis heeft. Vroeger was het enkel bedoeld als een visueel element (een streep), maar tegenwoordig niet meer. Met een <hr> kun je bijvoorbeeld een thematische verandering aangeven in een hoofdstuk van een boek.
In html krijgt <hr> geen eind slash. Het is dus <hr> en niet <hr />.
HTML5: the ending slash '/' is optional.
HTML4: the slash is technically invalid. However, it's accepted by W3C's HTML validator.
XHTML: The slash is REQUIRED.
correct ?
EDIT: uiteraard van toepassing op self-closing: img, area, br, input etc
Bij mijn meten mogen "self-closing tags" (zoals img, hr etc.) nog steeds optioneel een forward slash bevatten. Het is dus niet fout, het is enkel niet noodzakelijk.