Hey allemaal,

Even een kort vraagje. Ik moet voor iemand op z'n computer de mail instellen. Het gaat om een Windows 10 pc. Wat zijn jullie ervaringen met de ingebouwde mail app van Windows 10? Werkt dat oké? Ik lees namelijk op internet ook best veel reacties van mensen die het maar niks vinden.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zal/kan ik gewoon die mail app van Windows zelf gebruiken, of kan ik bijv. beter een losse mail app installeren, bijv. Mozilla Thunderbird?

Wat zijn jullie (de Windows 10-gebruikers) ervaringen?
Sorry voor late antwoord.
Ervaring leert dat Ziggo redelijk gaat in Mail maar elk KPN account (of dochter) geeft problemen als eerder genoemd. Vooral bij IMAP instellingen geven die KPN dochters problemen. Verschillende 'dochters' worden zelfs niet herkend door het Mail programma.
Mijn advies blijft om Thunderbird te instaleren. Dan kan je kennis altijd een ander mailadres erbij nemen. Je ontkomt tegenwoordig bijna niet aan het afsluiten van een Google of Microsoft mail. Zeker in W10 kun je, als je nieuwe apps wilt instaleren, beter een hotmail account hebben. Op die manier kan je tussen verschillende computers en mobieltjes synchroniseren. (Microsoft wil echt 'Big Brother' zijn!)

Samenvattend: installeer Mozilla Thunderbird als mailprogramma en adviseer je kennis een Hotmail account te openen. Dat geeft een tevreden kennis en voor jou een goed gevoel!
Oké, thanks ;-)

Reageren