Kan iemand mij Alstublieft helpen aan de php code voor een eenvoudig mail contact formulier waarop bezoekers aan een website aan kunnen geven: Naam*, Woonplaats, Telefoon*, E-Mailadres*, en Vraag* (met de *velden verplicht). De formulieren die ik op de site kan vinden zijn allemaal oud of incompleet en de 'gratis' formulierservices die aangeboden worden geven allemaal reclame. Ik heb geen ervaring in php en het duurt te lang voor ik het geleerd heb, dus: Please! Help!
Dacht ik ook; allemaal geprobeerd maar geen eentje compleet of met de velden die ik zoek.
Dan kan je proberen die erbij te maken. gewoon even logisch kijken en wat proberen ;-)
da's juist het probleem; ik weet te weinig van php om aanpassingen te laten werken. Het formulier van Miranda (2009) waarna je linkt heb ik geprobeerd maar na een enkele aanpassing liep de boel vast.
Eigenlijk moet je gewoon wat delen uit het script kopiëren. Allereerst het veld in HTML, en dan validatie of deze goed ingevuld is, en dan de plek waar deze in de mail staat.

Gewoon even logisch kijken en proberen.

En als het niet lukt, laat eens zien waarop je vastloopt.

<form>
Naam<br>
<input type="text" name="naam"><br>
Woonplaats<br>
<input type="text" name="woonplaats"><br>
E-mailadres:<br>
<input type="text" name="email"><br>
Vraag:<br>
<textarea name="vraag"></textarea><br>
<input type="submit" value="Knop">
</form>

Lukt het je om hier het vak 'telefoon' toe te voegen als begin?
<form>
Naam<br>
<input type="text" name="naam"><br>
Woonplaats<br>
<input type="text" name="woonplaats"><br>
E-mailadres:<br>
<input type="text" name="email"><br>
Telefoon<br>
<input type="text" name="telefoon"><br>
Vraag:<br>
<textarea name="vraag"></textarea><br>
<input type="submit" value="Knop">
</form> 

zo?
Ja, probeer dat ook eens in het script waar je naar toe refereerde.
ik kan slechts dit in het formulier ontdekken en kopieer de aangepaste regels: met de opmerking dat bij testen er op de website wel een invulveld voor 'Telefoon' komt maar in de mail die ik als test naar mezelf stuur komt dat veld en nummer niet voor. Raar maar waar!

<label for="naam">Naam:</label><br />
      <input type="text" id="naam" name="naam" value="' . (isset($_POST['naam']) ? htmlspecialchars($_POST['naam']) : '') . '" /><br />

<label for="mail">E-mailadres:</label><br />
      <input type="text" id="mail" name="mail" value="' . (isset($_POST['mail']) ? htmlspecialchars($_POST['mail']) : '') . '" /><br />

<label for="telefoon">Telefoon:</label><br />
      <input type="text" id="telefoon" name="telefoon" value="' . (isset($_POST['telefoon']) ? htmlspecialchars($_POST['telefoon']) : '') . '" /><br />

<label for="onderwerp">Onderwerp:</label><br />
      <input type="text" id="onderwerp" name="onderwerp" value="' . (isset($_POST['onderwerp']) ? htmlspecialchars($_POST['onderwerp']) : '') . '" /><br />

<label for="bericht">Bericht:</label><br />
      <textarea id="bericht" name="bericht" rows="8" style="width: 400px;">' . (isset($_POST['bericht']) ? htmlspecialchars($_POST['bericht']) : '') . '</textarea><br />

<input type="submit" name="submit" value=" Versturen " />

Helemaal niet raar, want het veld wordt niet vanzelf in de mail geplaatst. Dat moet je zelf even doen.
In $_POST['telefoon'] staat de waarde van het telefoon-veld vermeldt. Kijk ook eens naar de regels van $inhoud_mail.

Reageren