Maak een html pagina die een extern .js bestand inleest. Bedoeling is dat de tekst "Hallo wereld" 6 keer afdrukt wordt afgedrukt d.m.v. een lus. De opmaak van de tekst moet gaan van <h1> naar <h6>. De afdruk moet gebeuren indien de gebruiker op een knop klikt. Bewaar als "jenaam_extern.html" en "extern.js".

Ik zou graag alles in detail willen lezen, dus ook wat ik moet ingeven!
Moderators: topic hijacking/necroposting?

Nieuwe vraag = nieuwe thread.

En mogelijk wil je (topicstarter) zelf eerst wat meer uitzoekwerk verrichten voordat je een vraag stelt.
Reactie Ariën: ik was niet 100% zeker of het wel juist was.

Ik heb 3 divs met opmaak, maar nu zou ik ervoor moeten zorgen dat wanneer ik op 1 div klik er in de console het volgende verschijnt:

Event type: Click
Target is: [HTMLdivElement]
Target html is: blauw

De target html moet veranderen als ik op een andere kleur klik.

Is hier wat leesvoer over?
Ik heb 3 divs met opmaak, maar nu zou ik ervoor moeten zorgen dat wanneer ik op 1 div klik er in de console het volgende verschijnt:

Hoe krijg ik deze 3 onder elkaar in de console afgedrukt?

Voor het eerste heb ik dit: (Weet niet of dit juist is?)

$(document).ready(function(){
$('div').on('click',function (event){
console.log('Event type is click')
})
Een linebreak in JavaScript.
Reactie op Ariên: dit zou jquery moeten zijn.
jquery is een javascript framework, geen aparte taal.
Nu weet nog niet hoe ik dit in de console krijg?

Zie event.currentTarget en event.type. Daar kun je alle benodigde info uit halen.
Je hebt toch gewoon je lesmateriaal? Waarom moeten wij je huiswerk voor je doen?
Inderdaad, dit begint een beetje een huiswerk topic te worden. We willen je graag helpen als je er echt niet uit komt, maar vertel dan eerst wat je hebt gevonden en geprobeerd.

Reageren