Beste mensen,

Ik heb een cloudbox bij Versio met CentOs 6.2. Deze heb ik 2 jaar geleden geïnstalleerd en verder nooit geupdate. Nu wilde ik de boel updaten en loop ik vast. CentOs 6.2 heb ik via yum update voor elkaar gekregen.

Ik wilde PHP versie 5.5.19 updaten naar 5.6.x of 7.x maar krijg het niet voor elkaar. De repos zijn juist geïnstalleerd. Inmiddels meerdere tutorials gevolgd zonder resultaat. No packages to install. Na 3 dagen ben ik het wel een beetje zat en denk eraan om dit maar te laten doen, voorgoed.

Iemand zin om hierbij te helpen? Het gaat om een simpele VPS opzet die moet worden geoptimaliseerd voor een Opencart website.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoe open ik die?
Grapjas. Maak een pagina met de inhoud:
<?php
phpinfo();
Dat kan toch niet op een live site
Dan mag jij me eens uitleggen waarom niet. Je maakt een pagina met de naam phpinfo.php, zet daar de inhoud in en vraagt hem op. Welk deel daaraan is niet mogelijk?
Beste Ben, Mijn kennis reikt niet ver genoeg om jouw helemaal te snappen. Sorry.

Maak ik dan een bestand aan genaamd phpinfo.php? En welke info zet ik daarin?
uhh je opent een new page

stop dit er in:

<?php
phpinfo();
?>

en opent die :p, maakt niet uit welke naam .php
Aha. gelukt.

opcache is ingeschakeld. Wellicht moet ik de instellingen aanpassen.

Is er nog een mogelijkheid om de reactietijd van de server te verbeteren?
Opcache is geen magisch hulpmiddel, je zult niet automatisch grote verbeteringen zien. Om te weten wat je kunt doen is het belangrijk om te weten wat voor hardware je hebt, wat voor scripts je draait, etc.
Wellicht handig:
In directadmin, installeer de volgende plugin (administrator):
http://www.custombuild.eu/plugin/custombuild.tar.gz

je krijgt dan toegang tot de custombuild 2.0 plugin, daarmee kun je vrij snel toegang door middel van een GUI, tot je instellingen. Updaten is vervolgens een eitje :)

Reageren