Ik heb een cloudbox bij Versio met CentOs 6.2. Deze heb ik 2 jaar geleden geïnstalleerd en verder nooit geupdate. Nu wilde ik de boel updaten en loop ik vast. CentOs 6.2 heb ik via yum update voor elkaar gekregen.
Ik wilde PHP versie 5.5.19 updaten naar 5.6.x of 7.x maar krijg het niet voor elkaar. De repos zijn juist geïnstalleerd. Inmiddels meerdere tutorials gevolgd zonder resultaat. No packages to install. Na 3 dagen ben ik het wel een beetje zat en denk eraan om dit maar te laten doen, voorgoed.
Iemand zin om hierbij te helpen? Het gaat om een simpele VPS opzet die moet worden geoptimaliseerd voor een Opencart website.
]# ./build set curl yes
Changed curl option from no to yes
[root@nxuechsr custombuild]# php -v
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/ex tensions/no-debug-non-zts-20131226/php_curl.dll' - /usr/local/lib/php/extensions /no-debug-non-zts-20131226/php_curl.dll: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP 5.6.26 (cli) (built: Oct 13 2016 13:56:46)
[root@nxuechsr custombuild]# php -v
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20131226/php_curl.dll' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20131226/php_curl.dll: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP 5.6.26 (cli) (built: Oct 13 2016 15:35:46)
Ik heb een vergelijkbaar probleem wel eens gehad met Zend Optimzier destijd.
Ik heb toen uit php.ini de verwijzingen naar die module eruitgehaald, en vervolgens opnieuw ge-build waarna het wel werkte. Zet voor de curl-extentie in php.ini anders eens een ; neer.
En build eens opnieuw?
Anders moet je even in /usr/local/directadmin/custombuild/configure kijken. Daar moet ergens een configuratie instaat met daarin de modules die PHP gebruik het het builden (compileren).
Lekker bezig jongens! Foutmlding is weg. Inderdaad miste er een ; voor de curl extensie.
PHP 5.6.26 (cli) (built: Oct 13 2016 15:35:46)
Copyright (c) 1997-2016 The PHP Group
Zend Engine v2.6.0, Copyright (c) 1998-2016 Zend Technologies
with Zend OPcache v7.0.6-dev, Copyright (c) 1999-2016, by Zend Technologies
Nu we toch zo lekker bezig zijn. Ik ben hiermee begonnen om de pagespeed van de site te verebeteren. Heb opcache gebuild. Moet ik die nog activeren/ instellen/ reboot oid? Pagespeed van de site is nog steeds hetzelfde en de reactietijd van de server is ook traag.