Nu wil ik een gemiddeld weeknummer terug krijgen (1 waarde) Voorbeeld zou ongeveer een waarde van 201606 moeten terug geven.
Nu heb ik de volgende sql query gemaakt. Ik heb de query even simpel gehouden. De orginele query bevat nog wat joins :)
SELECT AVG(weeknummer) FROM Week_Nr_TB
Nu krijg ik wel een gemiddelde week terug alleen ik krijg soms ook waarden terug als 201696 :) Nu is mijn vraag is er een optie in SQL om gelijk het gemiddelde om te rekenen naar een normaal weeknummer?
Dat zou kunnen alleen we hebben ook weeknummers in 2015, 2016 en in 2017. Maar ik zit even te denken of dit uitmaakt. Ik zou dan de variabele moeten strippen en dan die waarde in de AVG functie moeten stoppen
Ik had het volgende gebouwd. Zie query. Om toch 'iets' van een gemiddelde te krijgen. Want ik heb echt geen datum veld alleen de jaarweek notatie :( Is het met Mysql mogelijk om een AS waarde door te zetten naar de AVG functie?
SELECT SUBSTRING(weeknummer, 5, CHAR_LENGTH(weeknummer) - 0) AS weeknummer_Temp, AVG(weeknummer_Temp) FROM Week_Nr_TB
Ik ben het met je eens 'Adoptive Solution' jaarweek nummer notatie is niet de juiste benaming
Het is inderdaad altijd beter een DATE formaat op te slaan en niet zelf een formaat te bedenken.
Mocht je geen DATE formaat hebben en teveel moeite vinden om aan te passen:
SELECT AVG(SUBSTR(weeknr, 5)) WHERE SUBSTR(weeknr, 1, 4) = "2016"
Ik heb even een aantal weeknummers omgezet in de database naar een datum veld. En de query aangepast. AVG(week(datum)) Ik krijg dan hetzelfde resultaat terug als met de AVG(SUBSTR(weeknr, 5))
Wat ik vreemd vind is dat ik ook met SELCT AVG(week(datum)) een getal (bijvoorbeeld 10.8333) terug krijg. Wat ik eigenlijk zoek is een jaarweek (201606 of zo iets) nummer waarde als uitkomst.