Ik heb zonder back-up mijn (alle!) tabellen ge-truncate, dit was ook de bedoeling omdat ik een schone DB wilden.
Twee tabellen mochten echter niet geleegd worden ?
Kan ik vanuit DirectAdmin een DB herstel doen / afterimage naar een uur terug ?
John D: Leuk, maar MySQL is het soort poep dat out of the box het ontzettend fijn vindt om je data te corrupten, en hosters gaan niet een database configureren om dat te voorkomen, die hebben daar over het algemeen geen verstand van. Een punt dat terecht wordt aangehaald door Vincent is dat je het gedrag van MySQL kunt veranderen in de configuratie, waardoor je als applicatiebouwer een working config moet gaan aanleveren zodat niet alles naar beneden komt donderen doordat de database andere dingen doet dan je zou verwachten.
De kritiek wordt gegeven op semantisch vlak, en die semantiek heeft alles te maken met hoe belangrijk je data voor je is. Ook wordt EnterpriseDB aangehaald, en ik snap niet helemaal wat het punt daar is. Leuk, je hebt met EnterpriseDB gewerkt. Heb je ook met een *echte* PostgreSQL installatie gewerkt?
Alvorens in een welles-nietes discussie (al of niet gerechtvaardigd) te vervallen, is het wel zo netjes om even te vragen of de vraagsteller inmiddels antwoord heeft op zijn vraag
@bas hooff: is je vraag beantwoord?
Wat betreft de databases ... voer de discussie a.u.b. netjes zonder te jij-bakken. Door elkaar verwijten te maken en het spelletje "ik heb gelijk en jij niet" te gaan spelen, krijg je een vertroebelde discussie waar niemand bij gebaat is. Beter gewoon op een neutrale manier de voors en tegens opsommen, dan blijft het een beetje gezellig ;-)
(PS @John ... die laatste opmerking is niet helemaal fijn/terecht en je weet zelf ook wel waarom ...)