Hallo,

Ik zie veel verschillende topics over het internet die verschillende databases aanbieden, enkel zijn het veel van jaren terug, en ook geen complete.

Is er iemand die weet waar ik zo'n tabel kan krijgen (Evt tegen betaling)? Ik zoek een complete nederlandse en belgische database.

Alvast bedankt!

Gr,
Jeremy
Het is bedoelt voor een website, denk aan thuisbezorgd.

Goeie website, prijzen zijn inderdaad heel stuk lager, ga ik daar ook eens kijken!
>> Jeremy, is het bedoeld voor een webshop?

>> Het is bedoelt voor een website, denk aan thuisbezorgd.

Oké ... maar kunnen mensen op die website iets bestellen en afrekenen?
Ozzie PHP op 04/11/2016 11:36:00

Oké ... maar kunnen mensen op die website iets bestellen en afrekenen?

Ozzie, mij ontgaat de relevantie van die vraag even. Verandert er iets aan de verwerking van adressen als je ze gebruikt voor online bestellingen?

Of bedoelde je te zeggen dat bij eten thuisbezorgen de API's van PostNL misschien minder interessant zijn? ;-)
>> Ozzie, mij ontgaat de relevantie van die vraag even.

De relevantie komt (of niet) als ik het antwoord op de vraag weet! ;-)
Even geduld dus nog ...
Ozzie sorry voor de late reactie, maar mensen die zoeken in een zoekbalk op straat naam bijvoorbeeld (of postcode of restaurant) en wordt daarna aangevuld. Dus ik zal een database moeten hebben met alle straatnamen, provincies, postcodes etc erin.. Bestellen niet, ze worden doorgestuurd naar de website van het restaurant
Of gewoon een API gebruiken.
Dat kan ook inderdaad, maar die heb ik nog nergens gevonden?
Als ik naar PostcodeAPI.nu kijk, zou je toch echt aan de hand van een postcode een straat tevoorschijn moeten kunnen toveren. Zelfs vice versa met enkel een adres.

En is automatisch aanvullen echt verplicht? Je kan ook na afloop dat je het invoerveld verlaat een controle doen op het adres, en bij een twijfel van het script de gebruiker een vraag stellen of hij/zijn niet straat X bedoelt.
Klopt, maar ik heb het ook andersom nodig. De gebruiker moet ook kunnen zoeken op adres, dus een straatnaam invoeren waar hij dan ook aangevuld moet worden.
>> Bestellen niet, ze worden doorgestuurd naar de website van het restaurant

Oké ... dan gaat mijn tip helaas niet op. De API van postcode.nl waarover jij eerder sprak (die 610 euro) is voor een webshop veel goedkoper, vroeger volgens mij zelfs gratis, maar nu iets van 30 euro. Maar goed ... je hebt dus geen webshop dus de vlieger gaat niet op.

Reageren