Hallo!

Ik had een vraag, hoe kan ik netzo als wordpress de config instellen met een form? Dat je gegevens invoert, zoals language, database-naam, wachtwoord, database-host en tabelprefix. Als jullie weten waar ik dit kan vinden kan je ook een link sturen, of gewoon een bericht met de info. Alvast bedankt!
- Ariën - op 03/12/2016 15:34:34

Waarom pas je de functie zelf dan aan?
Begin anders even opnieuw.

Je moet gewoon je eigen gemaakte array en de bestandsnaam in de aanroep zetten.

Maar de bestandnaam van welke file? Waar de function enz in staat of een andere file?

Je ini-file...
- Ariën - op 03/12/2016 16:10:11

Je ini-file...

Maar die staat er al, maar dan staat het er dubbel bij de 2e function want daar is fileName dus config.ini en daarachter staat dat er nog een keer? EN bij de 1e functie ook?
Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. :-)

Je hoeft alleen maar die write_php_ini_() functie aan te roepen met je zelfgemaakte array, en de locatie van je .ini-file.

Die functie zelf hoef je echt niet aan te passen.

Wat heb je nu dan? Als het niet lukt bouw ik wel wat als ik thuis ben.

- Ariën - op 03/12/2016 18:29:48

Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. :-)

Je hoeft alleen maar die write_php_ini_() functie aan te roepen met je zelfgemaakte array, en de locatie van je .ini-file.

Die functie zelf hoef je echt niet aan te passen.

Wat heb je nu dan? Als het niet lukt bouw ik wel wat als ik thuis ben.

Wat ik hierboven heb, heb ik maar verder niks..

Als het niet lukt bouw ik wel wat als ik thuis ben.

Dat zou wel nice zijn, en aardig! :D
Gewoon de twee functies opnieuw overnemen van Stackoverflow. Dan je array en bestandsnaam meegeven aan de aanroep van write_php_ini() meegeven, en je hebt na uitvoer als alles goed is een verse nieuwe php.ini.

Probeer maar, laat maar even zien.
Als het echt niet lukt, open ik mijn code editor wel.
- Ariën - op 03/12/2016 12:41:52

Een mooie oplossing is om met een .ini file te werken die je buiten de webroot (!) zet. Het is plain tekst, en kan iedereen de inloggegevens lezen.

Kun je een .ini file dan niet beveiligen met een.htaccess 'je ?
Dat kan, maar als die beveiliging 'breekt' dan heb je een probleem. Een niveau hoger plaatsen is defintiever en veiliger. Ik zie een bestand buiten de webroot niet opeens naar de webroot verhuizen.
-verwijderd-
Jamie, niet lullig bedoeld, en ook niet persoonlijk, maar misschien wil je je post herzien als je weer nuchter bent? Ik mis een beetje het constructieve deel van je antwoord.

Reageren