Ik vroeg me af hoe ik conversaties kan maken op mijn site, privé berichten. Ik zou heel graag zoiets op mijn website willen, dat je mensen kan verwijderen, toevoegen, meerdere mensen kan toevoegen (aan het begin van conversatie, als je hem maakt) en dat je erop kan reageren en natuurlijk moet de conversatie verwijderd kunnen worden. Heeft iemand hier toevallig een script/code voor? Alvast bedankt
Heb je al iets gebouwd of bedacht? En heb je al een databasestructuur proberen te maken?
Ik had een klein deeltje gebouwd, maar dit werkte voor geen meter. DBstructuur heb ik proberen te maken, maar het lukte niet bepaald met explode (zodat er meerdere gebruikers inkonden) Dit was wel een maand geleden dus ik weet niet of ik hem nog terug kan vinden
Met explode moet je niet werken. Dan kan je beter een tabel maken met de naam: recipients waarin je alle ontvangers met hun userID erin plaatst, die je vervolgens koppelt met het ID van de berichten uit de private message_topics tabel, waarin je de naam van het onderwerp invoert.
je hebt dus voorzover ik even kan bedenken dus 4 tabellen:
private message_topics - Alle onderwerpen (topics) van de priveberichten. Een thread dus. private messages - De berichten zelf die gebruikers hebben geplaatst recipients - De ontvangers van een thread. users - De user table.
Nee gewoon in het algemeen, het bericht aanmaken, dat je het kan lezen (en reacties) en ook dat je mensen kan toevoegen. vooral het toevoegen en verwijderen.
Ik zou stapje bij beetje werken. Zorg eerst dat je een functioneel prototype hebt waarmee je de basis hebt, om naar iemand een berichtje te versturen die weer gelezen kan worden. Rekening houdend met het gebruiken van meerdere gebruikers in een thread.
Die explode gebruikte ik voor de database `deelnemers` alles apart te zetten. Zodat ik alle deelnemers apart kon krijgen. Maar hoe moet ik dit dan anders doen? En ook dat je ze dan kan toevoegen?
Hoe je dat kan doen heb ik hierboven uitgelegd. Een aparte databasetabel dus.
Toevoegen is dan eigenlijk geen enkel probleem, je kan dan gewoon een record met het UserID en het PrivatemessageTopicID aanmaken in de recipients tabel, of zelfs verwijderen als iemand niet meer mee mag doen in een thread.