Nou heb ik wat gegoogled maar het gaat mijn pet te boven. Ik denk dat ik iets moet doen met de oneven links en de even numrows rechts. Alleen hoe doe je dat? Ik heb wat lopen prutten maar ik kom er niet uit...Kan iemand me op weg helpen?
Agreed, maar $dummy voelt ontzettend vreemd, misschien zou in dat geval iets als $dummy_count of $dummy_cellcount beschrijvender zijn. We hebben het hier over beginners, en zij moeten het script kunnen begrijpen, toch?
Er is iets voor te zeggen om lege cellen te voorzien van een spatie (non breaking space) zodat deze niet echt leeg zijn. Daarnaast zou ik persoonlijk het echo'en van HTML vermijden.
@Ben heeft ergens een (goed) punt. Naamgeving (van o.a. variabelen) is belangrijk. Ik zou $columns gebruiken in plaats van $naast_elkaar, en $j in plaats van $dummy_whatever. Variabelen met "dummy" erin hebben doorgaans geen betekenis, maar worden gebruikt als placeholders die verder niet gebruikt worden. $dummy_count wordt wel degelijk gebruikt om bij te houden of de foreach-lus klaar is, dus in dat opzicht is de naam niet echt handig gekozen.