Mensen,

Ik gebruik een script om fouten met de database connectie te kunnen bekijken.

Ik heb alleen een fout waar ik niet uit kom. Wie kan er even kijken:

function safe_query($db, $query){
  global $ERRORS;
  return false;
}

if (DEBUG_MODE) {
  if (!$result = @mysqli_query($db, $query)) {
    die("{$ERRORS['QUERY_ERROR_ADMIN']})
    <br> uitgevoerde query: $query .
    <br> MySQL-foutnummer: ". mysqli_errno($db) .
    "<br>MySQL-melding: " . mysqli_error($db));
  }
  else {
    return $result;
  }
  }
  else{
  if (!$result = @mysqli_query($db, $query)){
    die ($ERRORS ['QUERY_ERROR_USER']);
  }
  else {
    return $result;
  }
  }

Melding op mijn scherm:

Warning: mysqli_errno() expects parameter 1 to be mysqli, string given in /public/sites/mijnsite/php/Gastenboek/functions.php on line 40

Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, string given in /public/sites/mijnsite /php/Gastenboek/functions.php on line 41
Er is een fout opgetreden bij het werken met de database
)
uitgevoerde query: null .
MySQL-foutnummer:
MySQL-melding:
Elmar vH op 03/01/2017 10:13:47

Waar Ariën op doelt, is volgens mij dat wij gewoon Jip en Janneke taal moeten gaan gebruiken ipv allemaal "dure" woorden te gaan gebruiken waar een beginner niks aan heeft en de logica helemaal niet meer begrijpt omdat de vraagstuk open blijft staan. Naar mijn mening hebben beide heren gelijk ;-)

Moeten is een groot woord, Elmar. Kijk daarom graag eerst of iemand een beginner is. Vaak is dat aan de vraagstelling wel op te merken. Dan kan je jouw hulpantwoord daarop baseren.

Verder ben ik benieuwd of de topicstarter er nu wat verder mee kan. Het is wel verstandig voor hem om de DEBUG-status op false te zettten als hij zijn site online zet. Niemand is gebaat bij technische foutmeldingen, en hackers al sowieso niet.
Inderdaad kan ik hier mee veder! Ik dank de heer Elmar vH van harte voor de uitleg. Nu begrijp ik ook wat er gebeurt en kan ik ermee verder puzzelen. Ook Ariën bedankt voor het tot zover begeleiden van het topic!
Graag gedaan!
Ik dank jullie nogmaals voor de genomen moeite om mij het uit te leggen. Heb er al weer het een en ander van bijgeleerd. Het boek is alleen vreselijk oud vandaar dat er zaken ook niet meer werken.

Mochten er mensen zijn die actuele tutorials en/of andere actuele zaken kennen om mijzelf te verdiepen in PHP dan hoor ik het graag.

Reageren