Hallo iedereen,
Voor mijn werk heb ik verschillende websites gemaakt. Recentelijk heb ik de twee 'hoofdsites' op verzoek van mijn werkgever opnieuw ontworpen, in de hoop de conversie te verhogen. Helaas heeft dit nog niet helemaal het effect waar ik op had gehoopt.
Gezien ik de enige binnen het bedrijf ben met enige kennis van webdesign (en ik zie mezelf in de eerste plaats als developer, niet als designer), zou ik graag wat feedback van jullie zien, om te kijken waar verbetering mogelijk is.
Het betreft deze websites;
www.potgieter.nl
www.boschcarserviceautoborg.nl
Zoals jullie zien zijn beide websites in dezelfde stijl ontworpen. Het betreffen allebei websites voor garages. Het bedrijf achter potgieter.nl verkoopt occasions en doet onderhoud/reparaties, het bedrijf achter boschcarserviceautoborg.nl verkoopt geen occasions, en richt zich puur op onderhoud/reparaties.
Beide websites bestaan uit een hoop pagina's met veel informatie. Dit is aan de ene kant goed, omdat de klant alle informatie online kan vinden, maar aan de andere kant leidt een wildgroei aan pagina´s ook al snel tot een onoverzichtelijke site. Ik heb geprobeerd dit te ondervangen door het menu zo overzichtelijk mogelijk te maken, en op de homepage ook de optie te geven om op merk te zoeken.
Het zal misschien opvallen dat, op Boschcarserviceautoborg.nl, de links achter "Kies uw Merk" naar een ander type pagina leidt dan op potgieter.nl. Dat komt omdat dit pagina's zijn in een nieuwe layout, die op Potgieter.nl nog geïmplementeerd moet worden.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback!
4.378 views