een goedemorgen mensen.

ik heb twee vragen.

vraag 1 gaat over crons hoe stel ik deze goed in ik heb het zo gedaan maar dit werkt niet.
wie kan mij hier mee helpen?
0 23 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_day.php
0 17 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_freefight.php
0 21 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_horserace.php
0 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_hour.php
0 0 7 * 7 php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_month.php
30 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_trein.php
10 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_vlieg.php
0 0 * * 7 php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_week.php

dan heb ik nog een vraag.
dit gaat over een database.
ik heb nog een maffiascript hier leggen die mist zijn database nu is mijn vraag hoe kan ik nu een database aam dit script koppelen zo dat het script weer kan werken.

ik hoor dit graag van jullie mensen bij deze alvast bedankt.
ik ben blij dat jullie willen helpen maar ik mis nog veel meer dan alleen de database.
het word gewoon een nieuw script maken niet meer aanpassen op aanpassing.
ik mis nog veel meer dingen van dit script merk ik nu dus ook al heb ik de database zal het niet werken.
van daar dat ik nu met een ander script verder ga.
ik hoop dat u dit snap.
ik heb nu dat script aan de kant gegooid en ben nu met het andere script aan het werk.
Oke. Veel succes!
Let er wel op dat je niet te oude scripts downloadt. In de nieuwste PHP 7 is een hoop veranderd, waardoor veel oude scripts niet meer zullen draaien. Denk bijvoorbeeld aan oude mysql_......() functies welke nu mysqli-functies horen te zijn, of PDO.
alles werkt nu super bedankt super

Reageren