Goedemorgen,
Aangezien ik vrij nieuw ben met PHP, heb ik een aantal vraagjes..
Voor de kindervakantie week hier in de buurt zijn we bezig met het opzetten van een nieuwe website, de oude beheerder is hiermee gestopt neem ik het stokje over. Met Wordpress en HTML heb ik al redelijk wat ervaring.
Nu zitten wij met het volgende probleem, over een aantal maanden gaat de inschrijving weer beginnen voor de kindervakantie week. De inschrijving zal online verlopen. Er kunnen maximaal 320 plekken verdeeld worden, waarvan de laatste 20 op de reserve lijst geplaatst worden.
We hebben eerst zitten kijken om de inschrijving te laten gaan via WooCommerce, maar hier ga je een hoop gegevens missen (bijv. de naam, leeftijd etc. van de kinderen)
Nu is het idee dus ontstaan om het via een inschrijfpagina te doen, waar mensen al hun gegevens kunnen invullen (en die van de kinderen) die vervolgens in een database terecht komen.
Alleen nu is mijn vraag, hoe is dit te realiseren.
Met wat googelen ben ik al een heel eind gekomen, maar hoe zorg ik er voor dat er niet meer dan 300 normale inschrijvingen en 20 op de reserve lijst ga krijgen?
Ook is het zo dat vorig jaar binnen 20 minuten alle beschikbare plekken op waren.
Mocht iemand ideeën of tips hebben hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Geert
1.804 views