Hallo,
Ik ben sinds kort weer een beetje begonnen met php en ik loopt een beetje vast bij het update van tekst naar de database.

Dit is het script:
<?php

error_reporting(0);
include('config/database.php');
$id = $_GET['id'];
$task = $_POST['task'];

mysql_select_db("todo",$conn);
if(isset($_POST['edit'])){
$edit = "UPDATE todo SET task='$task' WHERE id='$id'";
mysql_query($edit, $conn);
};

$sql = "SELECT * FROM todo WHERE id='$id'";
$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
while($row = $result->fetch_assoc()) {
echo "<b>ID:</b> ".$row['id']."<br /> <b>Taak:</b><br />
<form method=post>
<textarea name=task cols=73 rows=9>".$row[task]."</textarea><br />
<input type=submit name=edit value=edit style=float: left>
</form>
</p>";
}
} else {
echo "Verkeerde ID";
}

$conn->close();

?>
(het is misschien een beetje rommelig maar dat komt wel als ik wat meer van php ken)
En als ik dan tekst verander en op submit button klik gebeurt er niks. Wat doe ik fout? Ik heb al meerdere tutorials gevold maar het wilt niet lukken.

Alvast bedankt.
Dat zou je kunnen doen, maar het kan niet altijd. Die begrenzing zit er niet voor niks in, om performanceproblemen bij bijv. oneindige loops te voorkomen.

Volgens mij als phpmyadmin buiten jouw webroot wordt gedraaid, dan kan je hier geen invloed op uitoefenen. Ook heb ik vaak problemen gehad m.b.t. encoding-setting in phpMyAdmin die niet lekker herkend werden.

HeidiSQL als client (een programma) werkt direct met MySQL zonder dit via PHP te doen. Als je dit bij je hosting wilt gebruiken moet je wel poort 3306 op zetten in de firewall, en jouw IP in de access-list plaatsen.
@Rob

Ja ... natuurlijk is 2 uur veel te lang! Ook 10 minuten lijkt me te lang. Je wil je server toch niet 10 minuten laten pruttelen op een of ander brak script? Daardoor kan je server compleet onbereikbaar worden.
De server kan dan zelfs onderuit gaan. Dus een timeout van 1 minuut is prima zat.
De upload mag je zelf bepalen, maar maak het niet al te hoog, deze acties kosten ook weer geheugen. Ikzelf heb deze op 128MB staan.
O bedankt, even snel aanpassen om problemen te voorkomen. Bedankt!
Ook met je upload moet je heel erg uitkijken.

Heb je echt 128MB nodig? Gaat in de praktijk iemand een bestand van 128MB naar jouw website uploaden?

Is het antwoord 'nee eigenlijk niet' dan zou ik dit getal aanzienlijk verlagen.

Waarom?

Omdat het nu mogelijk is voor kwaadwillenden om via een formulier bestanden van 128 MB te uploaden. Als dat geautomatiseerd gebeurt via een bot, ligt binnen no time je server urenlang plat omdat die al die zware bestanden niet kan verwerken.
Dat klinkt meer als een speciaal gerichte aanval dan iets wat standaard botjes doen. Bij nadere controle bleek het zelfs 64MB te zijn.
Dit stukje is nu opgelost mede door de tips van de mensen hier, dus bedankt daar voor! Als iemand hier een slotje op zou kunnen? Of doen jullie dat niet hier?

[size=xsmall]Toevoeging op 05/02/2017 18:25:31:[/size]

Btw had nog php 5 op xampp lol ;x
Niks mis met PHP 5, maar het ligt wel aan welke sub-versie je hebt.

Verder sluiten we alleen maar topics als het nodig is.
5.6.24

Ik ben nu bezig met DELETE maar dat wilt ook niet echt werken..
De php code:
<?php
If(isset($_POST["delete"])){
$sql_delete = "DELETE * FROM todo WHERE id='$id'";

if ($conn->query($sql_delete) === TRUE) {
echo "<script type= 'text/javascript'>alert('Verwijderd!');</script><a onclick=window.open('index.php','name','width=600,height=400') class=edit >Ga terug!</a>";
} else {
echo "<script type= 'text/javascript'>alert('Error: " . $sql . "<br>" . $conn->error."');</script>";
}
}
?>
Dit is de button:
<form method=post><input type=submit name=delete id=delete value=Delete!></form>
Is toch niks mis mee?
Als ik op delete klik krijg ik niks te zien en hij delete niet.
Marco - op 05/02/2017 18:35:31

<form method=post><input type=submit name=delete id=delete value=Delete!></form>
Is toch niks mis mee?

Er is niks goed aan.
Je mist alle dubbele html quotes.
En eventueel ook de action mist.

Verder probeer je de value op "Delete!" te zetten.
Ik neem niet aan dat jij in de database een id hebt met die waarde.
Dus er wordt niks verwijderd.

Reageren