De huidige extended-class kan je prima uitbreiden met anderen gekloonde functies. Het ligt er verder net aan hoe uitgebreid je het wilt hebben. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jouw wrapper er uit ziet in jouw applicaties. Je vertelt er wel veel over, maar dat is niet alles ;-).
Ik spreek ook namens de anderen mensen die niet zo'n pro zijn als jou, dus linken ernaar is gelukkig niet verboden. Zoals ik al eerder heb gezegd zou je dit in een tutorial op de site kunnen zetten, zodat het centraal staat. Het forum is niet de plek waar men zoekt voor een tutorial, hoewel er soms wel eens posts worden aangedragen die zeker een '+1' waardig zouden zijn.
Zoals: de host (gebruik bij voorkeur een IP en niet "localhost" of een andere hostname)
En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.
Als het Thomas om het resolven gaat, lijkt mij dat het resolven van localhost sneller gaat dan www.mijnwebsite.nl. Maar dan gaat het nog om verwaarloosbare tijd.
Lokaal is altijd sneller ;-)
En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.
Okay, maar dat is een praktische (ontwerp)beslissing waarbij je performanceverlies pakt (geen resolving lijkt mij altijd sneller?) omdat je er blijkbaar niet van uit kunt gaan dat de partijen waarmee je zaken doet te pas en te onpas schuiven met servers. Tis maar net hoe netjes zij werken en hoe alert / klantvriendelijk / meedenkend zij te werk gaan bij aanpassingen / migraties nietwaar.
Dit doet dus ook niet af aan mijn variant waarbij mijn voornaamste argument performance was, maar als dat om praktische redenen niet kan gebruik je een hostname uiteraard.
Maar daar gaan trouwens ook af en toe dingen mis als er iets spaak loopt in de resolving zelf. Dat kost dan ook tijd om uit te zoeken.
En als er wat mis gaat in de resolving, dan is dat met monitorings-software zo ontdekt. Het probleem oplossen moet ook geen groot karwei zijn als je een server-farm onderhoudt.
Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.
Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.
Euh, dat kwam dan toch alleen omdat je een aanname deed over wat jij dacht dat het had moeten zijn. Alles wat daar van afwijkt = slecht? Je had natuurlijk ook kunnen informeren naar hun beweegredenen voor hun aanpak in plaats van het op voorhand afschrijven van een andere insteek.