Door
j opla
op 16-02-2017 13:09
gewijzigd op 17-02-2017 15:33
3.346 views
Hallo,
Eigenlijk misschien al meer een gevorderd vraagje dan een beginners vraag, maar is er ergens een nederlandstalige handleiding wat om plaatjes te maken met php.
Ik zie in de documentatie verschillende mogelijkheden om met php plaatjes te manipuleren. Ik zou willen weten of het mogelijk is om een functie te schrijven die van één van de plaatjes de voorgrond kleur aan past en dan een ander plaatje er overheen zetten?
Of om nog duidelijker te zijn wil ik markers maken om met leaflet op een OSM kaart te zetten. De markers moeten verschillende kleuren kunnen krijgen en er moet een symbooltje op de marker te maken zijn. Het symbooltje is in feite een ander .png bestandje.
Logisch, die header is ook nodig, anders zal de browser het niet als een plaatje behandelen. het verwijderen van die header is alleen nuttig voor het debuggen.
De afbeelding die je genereert is een apart script, welke geen andere output mag bevatten dan waaruit de afbeelding bestaat. Als je het script heb opgeslagen als afbeelding.php, dan kan je het met deze HTML-code op een andere pagina ophalen:
[size=xsmall]Toevoeging op 16/02/2017 17:24:42:[/size]
Kan ik ook een function maken van het bestand van het plaatje? Ofwel ik wil het plaatje in de html aanroepen maar dan wil ik aangeven welke plaatjes er samengevoegd moeten worden. Want die 2 samen te voegen plaatjes variëren. Ofwel, kan ik de bron plaatjes vervangen door een variable op de één op andere manier?