Ik had een systeem gemaakt, waarmee ik kon kijken of jouw ID voorkwam in een colom van een row, bijvoorbeeld of het ID 1 voorkomt in: 23, 1
Dit werkt. Maar nu zit ik met het probleem:
Als ik kijk of het ID 1 overeen komt met bijvoorbeeld: 21, 55, 3
Dan geeft mijn systeem aan: A, 1 komt erin voor dus laten we melding zien. Maar dit is NIET de bedoeling. Alleen als jouw ID los van andere nummers staat. Mijn code is momenteel dit om het te controleren:
if(preg_match("$gelezen", $id)) {
// REST van de code
}
$gelezen is in dit geval 221 en $id is 1
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? En alsjeblieft geen comments dat ik een aparte tabel moet maken omdat ik dit makkelijker vind, dus geen comments hierover pls ;-)
>> Hoe zou ik dit kunnen oplossen? En alsjeblieft geen comments dat ik een aparte tabel moet maken omdat ik dit makkelijker vind, dus geen comments hierover pls ;-)
Dat blijkt dat je het makkelijker vindt. Dan vind je het vast geen probleem om het zelf op te lossen, toch?
Misschien is het toch wat raadzamer om onze tips eens op te volgen, of met goede redenen te komen waarom je juist alles komma gescheiden wilt opslaan.
En dat het 'makkelijker is', dat is geen argument, want een losse tabel gebruiken is juist nog makkelijker.
Stel.... Je wilt er iemand uithalen die halverwege de lijst staat, hoe ga je dat dan doen?
Normaal is het een DELETE-query, maar nu moet je weer extra regels schrijven.
Mijn broer heeft een manier gevonden ;-) Met een JSON array, die kan ik decode en encode hiermee kan ik bv. jouw ID uit de array halen en gelijkertijd checken of jouw id in die array komt, thnx ;-) Script zal ik vanmiddag wel laten zien ;-)
[size=xsmall]Toevoeging op 21/02/2017 07:58:57:[/size]
En het lag niet aan die code ;S maar aan mijn query, waar ik net achter kwam
$sql = $connection->query("SELECT * FROM `paneel_meldingen` WHERE `deelnemers` LIKE '%$id%' AND `gelezen`='0' ORDER BY `id` DESC");
FIND_IN_SET is natuurlijk een optie, maar wat je ook doet, het is langzamer dan gewoon fatsoenlijk normaliseren. Dan hoef je ook geen gekke kunstgrepen in je code uit te halen, maar kun je gewoon nette queries schrijven.
>> Fijn, zo zelf het wiel uitvinden en volharden dat een ovalen 6-hoek ook best wel een beetje wil rollen.
Dat zeg je nu wel, maar heb je die tests gezien met vierkante wielen op een nogal bijzondere ondergrond?
Klinkt natuurlijk leuk als in "ja het kan werken" maar dan moet je al een erg bijzondere situatie hebben, die hier niet aanwezig is uiteraard.