Ik had een vraag over javascript i.c.m. wordpress. Ik heb een script dat ik moet installeren op mijn website, maar heb geen idee hoe dit moet aanpakken. Wie zou hiermee kunnen helpen, uiteraard tegen betaling. Groet Leon
Kan je wat specifieker zijn?
Wat voor script?
Wat zijn eventueel de stappen die je moet uitvoeren?
Als je echt iemand zoekt die het voor jou gaat maken, dan kan je een vacature aanmaken in het Vacature-forum op onze website. Lees ook vooraf de regels van dat forum.
Je kan die JavaScripts in de templates van Wordpress plaatsen. Heb je daar ervaring mee?
Anders kan je eventueel kijken of je wat kan met deze Wordpress plugin: https://nl.wordpress.org/plugins/wp-spreadplugin/
De plugin is helaas niet wat ik zoek. Helaas werkt de plugin ook niet meer met het nieuwe systeem van Spreadshirt.
Moet ik deze tekst in de header.php zetten:
<script type="text/javascript" src="//spreadshirt.github.io/apps/spreadshirt.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
spreadshirt.create("tablomat", {
shopId: 123456, // your shop id
platform: "EU" // or NA
// ... additional parameter (see below)
}, function(err, app) {
if (err) {
// something went wrong
console.log(err);
} else {
// cool I can control the application (see below)
app.setProductTypeId(6);
}
});
</script>
Ik weet dan verder niet wat ik doen om de javascript aan te zetten. Nogmaals ik heb even hulp nodig om dit op te zetten.
Ik zou het eens proberen in je header.php template te plaatsen.
Verder weet ik niet waar je JavaScript aan wilt zetten want JavaScript is al beschikbaar in elke browser. Je kan tegenwoordig niet meer zonder dat.
Ik zou het script niet zo in de header file zetten want dan gaat het mis als je template wordt geupdate.
Het beste kun je hem toevoegen via een plugin, die je zelf maakt.
Hiervoor maak je in je plugins directory een map aan met de naam 'spreadshirt' (om maar iets te noemen, die naam kies je zelf) In die map zet je een bestand 'index.php' en een map 'js'.
In de map 'js' zet je een bestand met de naam 'spreadshirt.js' en daar zet je deze code in:
spreadshirt.create("tablomat", {
shopId: 123456, // your shop id
platform: "EU" // or NA
// ... additional parameter (see below)
}, function(err, app) {
if (err) {
// something went wrong
console.log(err);
} else {
// cool I can control the application (see below)
app.setProductTypeId(6);
}
});
Je ziet dat dat de code is de je in je header moet plaatsen.
Op zich wel maar waarom zou je een functionaliteit die los staat van je opmaak in een theme zetten? Dan kun je later niet meer van theme wisselen zonder die functionaliteit kwijt te raken...