Hallo allemaal,
Een vraagje ...
Wat is het gevolg van het uitvoeren van een header location.
Stel ik roep www.mijnsite.nl/dezepaginabestaathelemaalnietenisonzin aan.
Ik kan nu 2 dingen doen:
1) Op de pagina zelf toon ik de tekst 'deze pagina bestaat niet' en ik geef een 404 header mee.
of
2) Ik voer een header location uit naar een andere pagina www.mijnsite.nl/niet-gevonden. Op deze pagina staat een tekst dat de pagina niet werd gevonden en ook nu geef ik een 404 header mee.
Nu is mijn vraag of er een verschil is tussen beide situaties. Ik ben vooral benieuwd of situatie 2 wordt gezien als 1 request die eindigt met een 404 status, of dat het wordt gezien als 2 requests waarvan de eerste een status 200 heeft en de 2e een status 404.
Ik vraag me ook af hoe dit voor een zoekmachine werkt. In situatie 2 waarin ik een niet bestaande URL via header location doorstuur naar een aparte 404 niet-gevonden pagina (met eigen URL), welke URL koppelt de zoekmachine dan aan die 404 status? De URL van de niet bestaande pagina (de fout ingevoerde URL), of de URL van die aparte niet-gevonden pagina?
Ik snap dat dit een beetje verwarrend klinkt ... als het niet duidelijk is wat ik bedoel, laat dat dan aub even weten!
1.627 views