Deze opdracht plaatst de gegevens netjes op het scherm en bij het aanklikken van het veld wordt mooi het pdf-formulier in een apart scherm geprojecteerd.
Bij het hooveren van het veld wil ik de link-gegevens, links onder in het scherm, verbergen.
Heeft hiervoor iemand een mooie oplossing?
Ik begrijp eigenlijk nog steeds waarom iedereen over dat hoveren valt.
Rechts of links onder zie je dat toch helemaal niet meer?
Bij IE, Edge, en Chrome met standaard instellingen is daar niets te zien links onder hoor.
Als we het hebben over de status balk met de url er in, dan kan je die niet wegwerken inderdaad.
Om op je tweede vraag een antwoord te geven:
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<?php $data = array('aa.pdf','bb.pdf', 'cc.pdf'); ?>
<p>Click the button to open a new browser window.</p>
<?php foreach ($data as $key=> $value): ?>
<p>
<a onclick="window.open('http://domain.tld/<?php echo $value;?>', '_blank', 'location=yes,height=570,width=520,scrollbars=yes,status=no');"> pdf bestand</a>
</p>
<?php endforeach;?>
</body>
</html>
En met een button:
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<?php $data = array('aa.pdf','bb.pdf', 'cc.pdf'); ?>
<p>Click the button to open a new browser window.</p>
<?php foreach ($data as $key=> $value): ?>
<p><button onclick="myFunction('http://domain.tld/<?php echo $value;?>')"><?php echo $value;?></button></p>
<?php endforeach;?>
<script>
function myFunction(OpenIt) {
window.open(document.OpenIt, 'location=yes,height=570,width=520,scrollbars=yes,status=no');
}
</script>
</body>
</html>
Ik begrijp eigenlijk nog steeds waarom iedereen over dat hoveren valt.
Rechts of links onder zie je dat toch helemaal niet meer?
Bij IE, Edge, en Chrome met standaard instellingen is daar niets te zien links onder hoor.
Er is inderdaad geen statusbalk meer, maar in Chrome, Firefox en Edge zie je bij het aanwijzen van een hyperlink linksonder wel degelijk een kleine tooltip met de URL.
Groten dank voor jullie antwoorden/opmerkingen, ik leer overal van.
Vooral dank aan Bart.
Beide methodes aan de praat; hws implementeer ik de ranzigste.
Is het echter een publieke website, dan jaag je mensen weg. Het bewust verbergen van zaken roept (terecht) argwaan op, en mensen zullen je site verlaten.
Ik zie dat je bij je hyperlink een target="_blank" gebruikt. Aangezien je hier naar een PDF-bestand linkt is dat niet zo'n probleem, maar let op dat wanneer je naar een andere site linkt, deze via het window.opener-object (JavaScript) gedeeltelijk toegang krijgt tot het window waarin jouw site geopend is.
Zo kan de aangeroepen site via windows.opener.location het window waarin jouw website is geopend redirecten naar bijvoorbeeld een phishing-pagina. Dat zijn best ongewenste gedragingen. ;-) Als je googlet op "_blank vulnerability" vind je vrij eenvoudig een paar voorbeelden waarin dit is uitgewerkt.
Gelukkig kun je dit eenvoudig voorkomen door rel="noopener noreferrer" in je link op te nemen. Dus bijvoorbeeld:
<a href="http://www.vagesite.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Link naar vage site (opent in nieuw window)</a>