Ik heb de afgelopen tijd heel veel vragen gesteld maar ik kom tot de ontdekking het niet goed te begrijpen. Daarom back to basic. Als mensen mij willen helpen zou ik het leuk vinden anders houd het op.
Ik begin wel met een database.
Ik heb een connectie gemaakt. Daar heb ik mijn eerste vraag dan ook over:
Ik zal de code later hieronder plaatsen. De vraag is waarom krijg ik geen echo als de connectie mislukt en wel als deze lukt?
ik zal proberen het duidelijker te maken want ja, het is lastig. Wat ik wil is een formulier met een paar tekst velden een paar checkboxes en een paar radiobuttons. Dit alles in één formulier waarvan de informatie dan naar de database wordt verzonden.
Ik kan wel 3 losse formulieren vinden maar begrijp niet hoe ik die dan kan samenvoegen tot één formulier.
Jouw script bestaat uit functies. Dit zijn enkele bouwstenen om je formulier op te bouwen en met name om je checkboxes samen te stellen op een eenvoudige wijze.
Die functies die je oproept (de bouwstenen dus) kan je overal in je formulier gebruiken.
Wat niet lukt is om aan mijn eerder gebouwde scriptje met de in te vullen velden naam en E-mail. een paar checkboxen toe te voegen. bijvoorbeeld oliebollen appelbignets en patat. 3 een radiobutton man/ vrouw. Om daar 1 formulier van te maken en dat in een database te proppen.
Mijn code draaiend onder PHP 5.6 geeft GEEN foutboodschap vanwege het teken '@', maar onder PHP 7 wordt er TOCH ALTIJD een foutboodschap weergegeven.
Mijn code ziet er als volgt uit:
$dbs = @mysqli_connect($dbshst, $dbsusr, $dbspsw);
if($dbs === false){---mijn eigen foutboodschaproutine---}
HOE kan ik elke mysqli foutboodschappen ONDERDRUKKEN onder PHP 7?
a) Waarom zou je dat willen? Lijkt me handiger om je code zo te schrijven dat er geen foutmeldingen voorkomen.
b) Tijdens ontwikkeling wil je zeker alle foutmeldingen zien. Als alles goed werkt en online staat kan ik me nog voorstellen dat je ALLE foutmeldingen wilt onderdrukken en niet alleen die van mysqli.
c) Alle foutmeldingen onderdrukken of juist tonen is gewoon een php.ini instelling:
Even van stackoverflow gekopieerd:
to Hide All Errors:
<?php
error_reporting(0);
ini_set('display_errors', 0);
?>
to Show All Errors:
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
?>