Hallo allemaal,

Hieronder heb ik een simpel insert query, wat helaas maar niet wil werken.
Ik heb alle mogelijk foutmeldingen eruit gehaald, maar ik kom er nog steeds niet uit...

Zou iemand naar willen kijken en mij voorzien van waardevolle feedback?

Alvast bedankt.

<?php 
$medicinequery = "INSERT INTO medicines 
			(medicinename, genericname,productiondate,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice,medicineregistration, userid) 
			VALUES 
			('$medicinename','$genericname','$production', '$expire','$quantity', '$sellingprice', '$purchaseprice', NOW(), '{$_SESSION['user_id']}')";
			$r = mysqli_query ($dbc, $medicinequery) or trigger_error("Query: $q\n<br />MySQL Error: " . mysqli_error($dbc));
?>
Als één medicijn verkrijgbaar is bij fabrikant A in Duitsland en fabrikant B in Frankrijk, dan zijn dat eigenlijk twee medicijnen. Zo hoef je dat niet weer te geven, maar onder de motorkap moet je dat wel zo vastleggen.

Dat lijkt nu in je datamodel te ontbreken, doordat je één medicijn rechtstreeks via drie koppeltabellen koppelt aan meerdere medicijnlanden, medicijnleveranciers en medicijnbedrijven. Mis je hier niet een niveau voor medicijntype, bijvoorbeeld "aspirine" of "paracetamol"? (Waarbij ik me en passant trouwens afvraag wat dan het verschil is tussen een medicijnleverancier en een medicijnbedrijf: een bedrijf is een bedrijf, dus je moet dat misschien ook nog uitsplitsen.)

Als je een combinatie van toevoegen en selecteren wilt bouwen voor de autocomplete met bestaande en nieuwe leveranciers, zul je dat in de models en controllers moeten splitsen. Dat gaat niet met één INSERT voor één nieuw medicijn.

Reageren