zet, dan wijzigt de volgorde (dan staat Menu 1 uiterst rechts, en Menu 2 links daarvan, enz...
De bedoeling is echter dat de 3 binnenste divs (en dit kunnen er meer of minder worden) in z'n geheel rechts uitgelijnd worden.
Bijkomend probleem is, dat ik de HTML zelf NIET kan wijzigen. Ik kan enkel de CSS aanpassen. (is een online tool waar niet aan de backend mag gekomen worden).
Anders had ik direct de menu veranderd naar een
Bedankt voor je snelle reactie, het resultaat is echter niet wat ik wil. Nu staan alle items onder elkaar rechts, terwijl ze menu-gewijs naast elkaar moeten staan.
Dit is de originele menu:
Dit is het resultaat na float: right; (volgorde omgekeerd)
Ik kan aan de menucontainer niets aanpassen, want die class wordt nog elders in de site gebruikt.
(Op de echte website heeft hij niet 'menucontainer' als class maar gewoon 'container-2' en die class wordt gebruikt voor de grid.)
Ik kan ook geen class toevoegen aan deze div, vermits ik niet aan de html kan...
Hoezo kun je menucontainer niet aanpassen? Hangt er vanaf hoe en waar die menucontainer gebruikt word. Je zou bv header .menucontainer kunnen gebruiken om alleen de .menucontainer in de header te selecteren.
Als je even een demo hebt zouden we je beter kunnen helpen.
En wat een kut HTML, als je zo weinig kunt aanpassen is het dan niet verstandiger om iets anders te gebruiken? En je kunt de HTML niet aanpassen en de CSS wel, hoezo kun je de HTML niet aanpassen dan?
Mijn bedrijf heeft ervoor gekozen om samen te werken met een externe firma die de backend van een webshop heeft gebouwd, en wij zouden dan de front-end VOLLEDIG kunnen aanpassen. Maar dat woord 'volledig' is dus helemaal niet van toepassing :-)
Dit bedrijf gaf voordien een FTP account aan haar klanten en dan kon er naar hartelust aangepast worden in zowel css als html. (zo had ik het ook willen doen) maar sinds kort hebben ze blijkbaar beslist om geen FTP meer te geven (wegens security redenen, omdat er in de backend teveel fouten ontstonden omdat mensen wel eens in de PHP code begonnen te duiken) en gewoon een online stylesheet editor aan te bieden. Daar zit ik dus in te 'werken'. En als ik dan aan hun helpdesk vraag om aan de HTML aanpassingen te doen antwoorden ze kortweg dat dit niet mogelijk is.
Als je demo hebt kan ik beter helpen ;-) Want het zou gewoon moeten/kunnen werken, maar ja ik weet niet hoe de html is opgebouwd. En "kan regelijk goed met css overweg", maak daar maar gewoon niet van als je dit niet kunt oplossen haha (niks ten nadele van jou, back-end en front-end zijn 2 verschillende dingen) :D