Sinds een tijdje ben ik bezig met SSH. Op de server heb ik mijn werk ip en zakelijk ip toegevoegd aan de whitelist.
Vervolgens met OSX op het werk verbonden en dit was geen probleem. Bij het verbinden thuis kreeg ik steeds opnieuw de melding:
"Operation timed out"
Ook bij het uitzetten van de Fireball (tijdelijk) levert dit hetzelfde resultaat op.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Ik ga er niet vanuit dat het ergens in de wifi connectie moet zitten. Wat denken jullie?
port forwarding hoort in de laatste stappen voor de server te gebeuren. Dat het werkt vanaf een andere locatie, zou betekenen dat de server kant ok is.
Je hebt iets met een whitelist gedaan. Klopt dat ipadres?
Kun je de whitelist uitschakelen en alle ipadressen (tijdelijk) toegang geven (zonder password komt men toch niet direct verder) (en schakel ook toegang voor de user root en admin uit: die liggen nogal voor de hand op te bruteforcen, waar de user Jan minder voor de hand ligt.)
Kun je vanaf je eigen locatie wel connecten met andere servers via ssh (ook al heb je daar geen password voor.)
[size=xsmall]Toevoeging op 16/03/2017 09:07:37:[/size]
ik ben er vrijwel zeer zeker van dat er naar de forwarsing gekeken moet worden op de firewall van het werk.
pingen verteld vrijwel niks (als dat wel aan staat) alleen dat de firewall op het werk aan staat, maar niks over de server.
Ik ben alleen bang dat ze ( IT ) dit niet zal toestaan wegens beveiligingsredenen.
Wellicht is een VPN een betere oplossing om verbinding te maken met het netwerk op je werk?
waar staat die server?
wat is werk ip?
wat is zakelijk ip?
en wat is thuis?
zoals ik het zie:
Er is ergens op het internet een server te vinden.
Jij werkt ergens en als je dan internet op gaat, dan doe je dat via een zeker ip adres.
Dan is er een zakelijk ip wat mij niet duidelijk is.
En tenslotte ben je ook wel eens thuis. En als je dan internet op gaat dan gebruik je een verbinding via adsl van Online.
En dan is er op de server nog een firewall die alles blokt behalve een werk ip en een zakelijk ip.
Tenzij zakelijk-ip = thuis, denk ik dat de firewall op je server een ip mist in de whitelist.