Hi all,

ik maak gebruik van een nieuwe server, echter is het een SLES11 server geworden, ben ik niet geheel bekend mee...
Ik heb een bestaand project overgezet naar deze server, maar zodra ik
AllowOverride All
in m'n virtualHost file stop, gaat het goed mis. Dan raken alle 'links' in error 500 en ik weet niet goed waar ik moet zoeken ..
De volgende paketten heb ik geinstalleerd: mysql mysql-client php53-mysql apache2-mod_php53 php53 apache2 apache2-example-pages

conf file is als volgt:

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin [email protected]
    ServerName topapp.intra.com

DocumentRoot /srv/www/vhosts/topapp.intra.com
    ErrorLog /var/log/apache2/topapp.intra.com-error_log
    CustomLog /var/log/apache2/topapp.intra.com-access_log combined

AccessFileName .htaccess

HostnameLookups Off
    UseCanonicalName Off
    ServerSignature Off

#weet niet of ik cgi wel moet aan laten... ik maak niet bewust gebruik van cgi-scripts ?
    ScriptAlias /cgi-bin/ "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com/cgi-bin/"
    <Directory "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com/cgi-bin">
        AllowOverride None
        Options +ExecCGI -Includes
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Directory>
    <IfModule mod_userdir.c>
        UserDir public_html
        Include /etc/apache2/mod_userdir.conf
    </IfModule>

#m'n vhost directory
    <Directory "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com">
        AllowOverride All
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Directory>
</VirtualHost>

m'n .htaccess als volgt:

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l

RewriteRule ^(.+)$ index.php?url=$1 [QSA,L]

Uiteraard apache gerestart.
Als ik zelf gewoon direct de php url volg is er niks aan de hand (ALS ik de AllowOverride All weg laat)

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk info te geven wat ik geinstalleerd en gedaan heb.
Hi Thomas,

dit omdat ik lui ben eigenlijk. Ook wens ik .php of wat dan ook in m'n url zien, dus dacht eigenlijk dat dit de beste oplossing was om de request in een parameter te stoppen. Wellicht dat ik 'url' beter een andere benaming kunnen geven of zoals je aangeef $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruiken ipv. $_GET['url']. Ik zal dit straks een bekijken of dit net zo lekker werkt
Ik vang deze parameter af in m'n bootstrapper en explode het op '/' om vervolgens m'n controller&model (param1) te bepalen en de functie van de controller (param2) en de rest als parameter(s) voor m'n functie voor het aanroepen van m'n class en functies
Alleen hier en nergens anders maak ik gebruik van $_GET en ben ik ook helemaal niet van plan.
----
Heb het bijgewerkt :) thanks
----

@Ben, omdat ik een lokale IT beheerder ben, heb ik wel toegang tot onze lokale firewall, maar de servers staan in een DC (DataCenter) in Muhlheim en daar werk ik niet ;]
Aanvragen moeten allemaal volgens regeltjes en formulieren, en duurt allemaal vreselijk lang bij hun ook...
Helaas hoort dat bij het bedrijfsbeleid lijkt het wel, net als compleet niet reageren op mails enzo ;]
We willen de servers niet afhankelijk maken van het lokale netwerk hier, en de DC heeft een 'uptime' van 99.6%
van daar :]

Reageren