Door
John De Zon
op 03-04-2017 10:13
gewijzigd op 03-04-2017 10:13
2.586 views
Hallo iedereen
Ik heb met jQuery een formuliertje gemaakt en er zijn steeds vier antwoorden op elke vraag, elk antwoord geeft 1 punt aan een bepaald variable.
Nadat een gebruiker alle antwoorden heeft ingegeven, wil ik controleren welke variable het grootste is en als 2 variables het grootste zijn, zou ik jQuery één van de twee willen laten uitkiezen. Ik zou dit met allemaal if statements kunnen doen, maar dan zou de code helemaal niet efficiënt zijn. Is er een betere en gemakkelijkere manier?
Bedankt! Maar hoe weet ik dan welke variable het grootst is? Nu weet ik het getal, maar niet bij welk variable het getal hoort.
Zou een oplossing zijn om voor elk variable te controleren of de waarde gelijk is? Wat dan als meerdere gelijk zijn?
[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2017 16:41:05:[/size]
Ik heb de code aangepast en heb ervoor gezorgd dat de afhandeling in PHP moet gebeuren nu. Hoe kan ik daar de grootste waarde vinden en weten welk variable de grootste waarde heeft? Als er 2 of meer variables zijn met de grootste waarde, moet PHP zelf een random variable kiezen. Hoe pak ik dit aan?
Zou een moderator dit bericht kunnen verplaatsen naar een PHP categorie?
Misschien is het om te beginnen verstandig om te weten *waarom* je probeert wat je probeert. Wat is de achterliggende gedachte? Misschien is er een veel eenvoudigere oplossing te bedenken. Bijvoorbeeld, wanneer de getallen uit een database komen kun je al heel veel met de query doen.
Voor mijn minecraft server wil ik de sorteerhoed van Harry Potter uitvoeren via de website. Elk antwoord verwijst naar een bepaalde Harry Potter afdeling die bij elk antwoord een punt ontvangt. Om dan de juiste afdeling te kunnen doorsturen naar de server zelf, moet ik eerst weten welke waarde het grootst is.
Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem omschreven heb.
Alvast bedankt!
Die oplossing zat ik inderdaad ook aan te denken, gewoon sorteren en dan de laatste key pakken. Wanneer de kleinste waarde 2x voorkomt is het feitelijk puur toeval welke van de 2 keys terugkomt.
Hoe zou ik dan controleren of er 2 waarden even groot zijn? Het kan wel met if statements, maar moet ik dan niet onnodig veel if statements maken?
Bedankt voor al jullie hulp!
[size=xsmall]Toevoeging op 03/04/2017 17:15:39:[/size]
Als ik deze waarden invoer in de array, geeft hij Ravenclaw terug:
Gryffindor: 4
Hufflepuf: 1
Ravenclaw: 4
Slytherin: 1
=> Ravenclaw
Terwijl hij eigenlijk Gryffindor & Ravenclaw zou moeten teruggeven. Is dit mogelijk? Anders kan ik daar wel mee leven.