Hallo forumgenoten,
Ik gebruik al m'n hele leven Windows, en de afgelopen jaren Windows 7.
Ik wil misschien dit jaar of ergens volgend jaar een nieuwe computer kopen. Eentje die weer helemaal van deze tijd is. Mijn huidige computer is alweer wat jaartjes oud.
Nu ben ik dus heel erg gewend aan Windows. Dat is prettig, maar Windows heeft ook bepaalde irritante dingetjes. Icoontjes die ineens van de ene op de andere dag verspringen, snelstart-buttons die ineens niet verschijnen of in een andere volgorde staan. Allemaal overkomelijk, maar vooral ... irritant.
Nu heb ik wel eens gehoord dat het op een Mac allemaal veel vloeiender gaat en dat er nooit iets vastloopt of verkeerd gaat. Klinkt goed, maar is dat ook echt zo? Zijn er hier Mac gebruikers die dat kunnen beamen?
Verder ben ik benieuwd ... als je een Mac hebt, wordt dan gratis je besturingssysteem geüpdatet en hoef je dus nooit een nieuw besturingssysteem aan te schaffen? En hoe zit het bijvoorbeeld met beschikbaarheid van programma's en randapparatuur (een printer, externe harde schijf, muis e.d.). Is het aanbod net zo groot als bij Windows?
En met de komst van Windows 10 ... zijn de onderlinge verschillen dan nog heel groot?
Kortom ... wie heeft er ervaring met Mac en kan iets vertellen over de verschillen met Windows. Is het de moeite waard om over te stappen op Mac? En hoe bevalt de huidige Windows 10? Zitten daar ook nog van die irritante kleine dingetjes in die verkeerd gaan, of is dit systeem wel 'perfect'?
Kortom ... ik ben benieuwd naar wat input / ervaringen van mensen die Mac gebruiken en Windows 10.
Ik hoop op wat nuttige aanbevelingen. Alvast bedankt!
5.675 views