Een overzicht van alle medicijnen die over 6 maanden of 3 maanden of over 1 maanden zullen verlopen. De standaard waarde zal zijn op 6 maanden, maar er zal een dropdown menu zijn waarvan de ingelogde user de drie bovenstaande waardes kan kiezen. En, nu het belangrijkste onderdeel van dit overzicht is dat de verlopen medicijn verwijderd kan worden van dit overzicht, maar dit medicijn moet wel blijven staan in de database.
Iemand een idee hoe ik kan dit aanpakken, dus verwijderen uit het overzicht, maar blijven staan in de DB.
Zou iemand willen meedenken over onderstaande query, want het werkt helaas niet.
Een korte toelichting over de query;
met onderstaande query wil ik een overzicht hebben over de medicijnen die over een half jaar zullen verlopen oftewel de expiredate is gelijk aan over 6 maanden. En waarvan de waarde van het kolom verwijderd groter is dan een 0.
select id, medicinename, expiredate from medicines where expiredate = date_add(now(), interval 6 month) and verwijderd > 0
je zoekt dus die waarvoor de expiredate precies over 6 maanden ligt (19-10-2017),
en waarvoor verwijderd <> 1
ik zou dan die "> 0 " vervangen door "<> 1 "
En even nadenken over "precies over 6 maanden", of iets als "binnen zes maanden", aangezien je anders elke dag moet kijken, ook op zaterdag en zondag, om niets te missen.
Bedankt voor je reactie, maar het werkt niet.
Ik heb nu als test een medicijn toegevoegd die over een half jaar 2017-10-19 zal verlopen en bij het uitvoeren van dit query, krijg ik dit medicijn niet terug. Eigenlijk verschijnt helemaal niets.
En, wat betreft precies 6 maanden vind ik niet praktisch, maar het liefste 10 dagen ervoor of 10 dagen ernaar.
select id, medicinename, expiredate from medicines where expiredate = date_add(now(), interval 6 month) and verwijderd <> 1;
Bedankt voor je feedback & uitleg.
Nu is er een deel van het probleem opgelost :)
De periode van 6 maanden staat nu vast, maar het liefste wil ik het in een variabel hebben. Een dropdown-list eigenlijk waaruit een gebruiker kan kiezen voor 1 maand, 3 maanden of 6 maanden en op basis van gekozen maand het overzicht veranderd.
Moet dit middels een form gebeuren of is het eenvoudiger via jquery te laten doen?