welke css query method gebruiken is het beste?element query,container query of media query?
Door
johannes davidian
op 20-04-2017 16:52
gewijzigd op 21-04-2017 12:20
3.575 views
Hallo,
ik wil weten welke css query method gebruiken is het beste:
element query ,container query(opvolger van element query) welke is gericht op element,of media query? en waarom?
zou het media query voldoende zijn voor moderne responsive website of container query heeft meer voordelen?
dank u wel
johannes
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je het over hebt. CSS media queries? Meta tag queries? En wat zijn element en container queries überhaupt? Of heb je het wellicht over document.querySelector/document.querySelectorAll in javascript?
Frameworks zoals Bootstrap zijn in de basis gebaseerd op containers/grids. Deze containers worden responsive gemaakt. Vervolgens kijk je of de content goed meeschaalt, zoniet dan kun je ook een aparte regel in de Media queries maken.
Voor zover ik weet gebruik je hier altijd Media queries voor.
Wat wel helpt om zo min mogelijk media queries regels te krijgen is om de content al flexibel te maken. Hiervoor kun je de Flex-box gebruiken.
dank u wel,
Ik ben begonnen om bootstrap te gebruiken in plaats van foundation grid systeem.
maar mij vraag is:
ik denk flex-box wordt niet ondersteunt bij iedere browser.
als dat is zo? wat kan oplossingen zijn voor deze browsers?
johannes
>> Huh? "Niet"? Ik zie alleen maar groene blokjes...
Moet je even op "Show all" klikken.
Zoals je dan ziet, hebben met name oudere IE versies geen goede ondersteuning.
Als je gaat kijken welke browsers geen of een slechte ondersteuning hebben, dan blijken dat browsers te zijn die al een jaar of vijf oud zijn. Je moet je afvragen of je dergelijke browsers uberhaupt nog wilt ondersteunen. De problemen die je dan over je afroept zijn groter dan die van dat ene flexboxje.
Mijn credo in dezen is: laat de natuurlijke selectie zijn werk doen. ;-)