Bestaat er zoiets als getlastupdate, dat -itt getlastmod- laat zien wanneer de inhoud van een pagina is veranderd?
Dan zou die functie moeten weten hoe de vorige versie van de pagina eruit zag, maar wie gaat dat waar opslaan?
Bij statische HTML-files zou je het met deze bookmark kunnen ophalen:

javascript:alert(document.lastModified)

Met andere woorden: Je hebt er niet veel aan.
Ward van der Put op 09/05/2017 07:13:32

Dan zou die functie moeten weten hoe de vorige versie van de pagina eruit zag, maar wie gaat dat waar opslaan?

De pagina heeft autom. input van een database.
Nu pas ik de datum zelf aan maar ik wil het automatisch maken dus wanneer er een nieuwe rij op de site komt, dat de datum wordt aangepast.
Ik zou die datum dan gewoon opslaan in een apart DATETIME-field.
Het is misschien een ruig idee, maar misschien in de bron van een wiki-software pakket wat inspiratie opdoen? Deze heeft dat volgens mij uitgebreid aanwezig. Toegeven, ik heb het zelf nooit bekeken.
je hoeft niet exact te weten hoe een pagina eruit zag als je wilt weten of hij gewijzigd is. Je kan de inhoud ook in een md5()-hash opslaan.

maar het belangrijkste lijkt mij dat de topicstarter kan zien wanneer een record in de database voor het laatst is geupdated. En in dat geval raad ik aan om NOW() te gebruiken bij de UPDATE-query.
- Ariën - op 10/05/2017 18:07:41

Ik zou die datum dan gewoon opslaan in een apart DATETIME-field.

- Ariën - op 10/05/2017 18:07:41

En in dat geval raad ik aan om NOW() te gebruiken bij de UPDATE-query.

Ik zie het nog niet, ik gebruik nu geen UPDATE maar SELECT. En is dit met of zonder apart DATETIME-field?
Als je iets wilt opslaan gebruik je altijd UPDATE, INSERT of REPLACE.
>> Als je iets wilt opslaan gebruik je altijd UPDATE, INSERT of REPLACE.
Waarbij je er rekening mee moet houden dat REPLACE een DELETE is gevolgd door een INSERT. Zeker wanneer je triggers hebt.
Oh ja nu snap ik het, ik dacht bij het opvragen maar je bedoelt gewoon bij het invoeren.
Ik ga van het weekend eens uitgebreid een potje stoeien ermee want ook die md5()-hash klinkt heel interessant, gewoon om te onderzoeken wat dat nou is

Reageren