Hey allemaal,

Het valt me op dat er steeds meer websites komen met een (in grote lijnen) uniforme look. Een grote schermvullende banner bovenin en dan daaronder dan bijvoorbeeld een lay-out gebaseerd op 3 kolommen. Vermoedelijk heeft dit te maken met Twitter Bootstrap. Zelf ben ik niet gewend om bij het ontwikkelen van sites een framework te gebruiken, maar veel sites gebruiken tegenwoordig (als ik de broncode bekijk) vele framework/libraries, zowel voor CSS en JS.

Mijn vraag ... of sowieso een interessante discussie ... is de techniek aan het veranderen? Wordt er inderdaad steeds meer gebruikgemaakt van frameworks/libraries? Kun je er niet meer omheen? Soms zie ik sites die wel 10 css bestanden en 10 js bestanden inladen. Vroeger was dat een doodzonde, maar het lijkt nu steeds normaler te worden????

En, last but not least, welke frameworks/libraries zijn het meest gangbaar? Als ik bijv. 1 library/framework voor css en 1 voor js wil gebruiken, want zijn dan de meest handige/nuttige opties?

Ben benieuwd naar de reacties ...
Thanks, ik ga er eens naar kijken :)
@Bart V B: je moet jQuery eerst inladen voordat je bootstrap.js inlaadt, hoe kom je er dan bij dat jQuery ingebakken zit?

@Ozzie PHP: tuurlijk werkt Bootstrap wel zonder jQuery. Ik heb alleen gezegd dat de JavaScript functies van Bootstrap niet werken zonder jQuery.
PHP Maarten,
Ik zal het voor de goede orde dan speciaal voor jou dan even correct vermelden.
jQuery zit verweven in de javascript componenten van Twitter bootstrap. (zucht)
Maar dat zal Ozzie wel begrepen hebben.
>> Maar dat zal Ozzie wel begrepen hebben.

Ja, dat had ik inderdaad begrepen ;-)

Reageren