Hallo,
Ik ben bezig met een app met een mysql database er achter en dit wil ik graag groots opzetten. Nou is het nu nog wat voorbarig maar toch vraag ik het volgende mij af:
- Wat nou als er een tabel vol zit?
Ik weet dat een tabel van bigint(10) iets van 4 bilion records kan bezitten en dit neemt ook onwijs veel ruimte met zich mee. Maar ik ben nu een afweging aan het maken of ik sommige dingen in dezelfde tabel zal stoppen of dat ik voor sommige dingen een aparte tabel maak en dit koppel met een id.
Wanneer ik overal een eigen tabel voor maak kan ik per onderdeel iets van 4 bilion records gebruiken maar als ik het combineer kan ik in totaal 4 bilion records gebruiken.
Is het logisch dat als een tabel vol zit dat je een nieuwe tabel maakt en deze aan elkaar joint? Hoe doet facebook dat bijvoorbeeld? Ik neem aan dat zij een tabel hebben met reacties en per reactie een id dat weer gekoppeld is aan het id van een bericht. Maar zij zullen echt de quota al wel bereikt hebben.
Ik hoor graag of iemand hier iets vanaf weet. Ben er nieuwsgierig naar en kan het niet echt vinden op het internet.
2.962 views