Door
Guido -
op 14-07-2017 14:25
gewijzigd op 14-07-2017 14:31
2.790 views
Goedendag,
Ik heb een website en wil een script alleen laden als een bepaald woord (bijvoorbeeld "phphulp") voorkomt tussen de body tags op de betreffende webpagina.
if (preg_match("/phphulp/", $subject)) {
// script laden
}
Mijn vraag, hoe moet ik de $subject instellen? De $subject moet dus de body content zijn toch? Maar hoe geef ik de opdracht om tussen body tags te zoeken?
Deze pagina is overigens variabel, dus een (vaste) URL in de $subject is geen optie.
Je hebt een website, met een script, die content genereert of ergens ophaalt... correct?
Vervolgens zeg je: "Middels file_get_contents() schijn ik de webpagina te kunnen doorzoeken"
Dus ... dit betreft dus de content van een "andere" website? correct?
Zodoende dat ik vroeg om jouw relevante code...
Maar goed; als je ergens zoiets gebruikt: $content = file_get_contents().
Dan zit het content gedeelte in de variabele $content...
Je zou dan zoiets kunnen doen:
<?php
// aangenomen dat dit een soort van jou functie is.
$content = file_get_contents();
//vervolgens:
$content = strpos("phphulp", $content);
if ($content !== false) {
include "script.php";
}
?>
Komt er eigenlijk op neer dat ik een stylesheet (css file) alleen wil laden als een formulier op de pagina staat. Anders heeft het geen zin om stylesheet te laden.
Ik dacht dit met preg_match te moeten doen. En om de vraagstelling heel eenvoudig te houden, had ik dus doorgegeven te zoeken naar een bepaald woord in mijn code (phphulp), maar eigenlijk zoek ik naar een CSS class of een form ID.
Nou nee, enige wat ik weet is dat mijn formulier op een pagina kan staan, en ik stylesheet alleen wil laden wanneer het ID (of CSS class) gevonden wordt op die pagina..
Wat zou eventueel een conflict kunnen veroorzaken dan?
Guido
[size=xsmall]Toevoeging op 15/07/2017 14:39:44:[/size]
Hoi Elmar,
Ik merk dat als $content dezelfde site is als waar de rest vh script staat, de pagina eindeloos blijft laden. Dus ik denk niet dat dit gaat werken.